سخت‌افزار

کمپانی Alpenfohn از نسل سوم کولرهای پردازنده مرکزی خود پرده برداشت

کمپانی Alpenfohn از نسل سوم کولرهای پردازنده مرکزی خود پرده برداشت

کمپانی Alpenfohn امروز از سومین نسل کولرهای خنک‌کننده پردازنده مرکزی خود تحت عنوان Brocken در دو نسخه متفاوت مشکی و سفید پرده برداشت. طراحی محصولات اشاره شده مبتنی بر نوع ایستاده بوده و با برخورداری از مواد اولیه آلومینیومی همراه با پوشش آنودایز شده (به عملیات افزودن یک لایه اکسید محافظ به اجسام فلزی به‌وسیله فرآیند الکتریکی گفته می‌شود) ساختاری مواج و نامتقارن را پدید آورده‌اند. طراحی اصلی کولرهای فوق بر طبق گفته سازندگان به‌منظور کاهش میزان هدر رفت هوا از اطراف هیت‌سینک آلومینیومی پیش از عبور کامل از سطح پشته و جذب حرارت به این شکل طراحی شده است. علاوه بر آن بهبود میزان بلندی کولر در اطراف بخش حافظه اصلی مادربرد و جلوگیری از تداخل فیزیکی ماژول‌ها با هیت‌سینک آلومینیومی نیز با عنایت به نوع طراحی فاصله‌دار میسر شده است.

تعداد پنج هیت ‌پایت مسی در ابعاد 6 میلی‌متر در تماس مستقیم با سطح واحد پردازنده مرکزی در مرکز کولرهای خنک‌کننده قرار گرفته و با انتقال گرمای تولیدی از طریق خود به هیت‌سینک آلومینیومی، با استفاده از یک جفت فن 14 سانتی‌متری در پیکربندی مکنده-دمنده مورد خنک‌سازی قرار می‌گیرند. فن‌های Wing Boost 3 اشاره شده با استفاده از 4 پین ورودی به دریافت سیگنال مدولاسیون پهنای پالس جهت تأمین توان و تنظیم خود مبادرت ورزیده و با سرعتی بین 400 تا 1500 بار بر دقیقه به چرخش می‌پردازند که حاصل آن جابه‌جایی 103 متر مکعب هوا بر یک ساعت و تولید مقدار نویزی معادل 22 دسی‌بل (برای هر فن به‌صورت جداگانه) است.

محصولات تازه‌نفس کمپانی Alpenfohn قادر به پشتیبانی از توان‌های حرارتی بیش از 220 وات بوده و قابل استفاده توسط سوکت‌های روز دنیا از جمله AM4 ،LGA115x و LGA2066 می‌باشند. ابعاد کولرهای خنک‌کننده معرفی شده برابر با 146 میلی‌متر عرض، 125 میلی‌متر قطر و 165 میلی‌متر ارتفاع بوده و از وزنی معادل 1.02 کیلوگرم برخوردار هستند. انتظار می‌رود که محصولات مذکور با قیمتی در حدود 50 یورو زمانی در سپتامبر سال 2018 به بازار عرضه شوند.

منبع: TechPowerUp

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید