سخت‌افزار

زیگماتیک، کولر خنک‌کننده Apache Plus خود را در ظاهری متفاوت معرفی کرد

xigmatek

کمپانی زیگماتیک، پیشرو در زمینه طراحی و توسعه کولرهای خنک‌کننده و سیستم‌های تهویه فضای داخلی چهارچوب‌های کیس در تازه‌ترین اقدام خود از محصول Apache Plus پرده برداشت. محصول نامبرده که یک کولر خنک‌کننده برای پردازنده مرکزی به شمار می‌رود مستقیماً بازار محصولات رده ورودی را هدف قرار داده و برخلاف ظاهر ساده خود قابلیت‌های ویژه‌ای را به ارمغان می‌آورد.

طراحی Apache Plus شامل یک پشته آلومینیومی آنودایز شده (به عملیات افزودن یک لایه اکسید محافظ به اجسام فلزی به‌وسیله فرآیند الکتریکی) است که در بخش مرکزی خود به‌منظور تشکیل هسته اصلی ساختار متمرکز و فشرده شده و با استفاده از یک فن 12 سانتی‌متری سفارشی مورد خنک‌سازی قرار می‌گیرد. طراحی کولر نامبرده برخلاف دیگر ساختارهای معمول هوا را از قسمت فوقانی خود مکیده و در اختیار واحد پردازنده مرکزی قرار می‌دهد.

فن خنک‌کننده موجود در ساختار کولر Apache Plus با استفاده از چراغ‌های LED چند رنگ مورد تزئین قرار گرفته است تا علاوه بر افزایش زیبایی، در اعطای جلوه‌ای چشم نواز به فضای درونی کیس نیز بتواند مثمرالثمر واقع شود. میزان انرژی مورد نیاز فن با استفاده از یک درگاه ورودی جریان مستقیم سه پین از طریق سخت‌افزار مادربرد تأمین و با سرعتی معادل 1600 بار بر دقیقه به چرخش پرداخته و هوای موجود در اطراف خود را با فشاری بالغ بر 89 متر مکعب بر دقیقه در دسترسی واحد پردازنده مرکزی قرار می‌‌دهد. محصول معرفی شده با پشتیبانی از سربارهای حرارتی تا 95 وات و نویز تولیدی 22 دسی‌بل جایگزین بسیار مناسب و زیبایی برای فن استوک و کولرهای خنک‌کننده پیش‌فرض پردازنده‌های مرکزی تلقی می‌گردد.

کولر خنک‌کننده Apache Plus با ابعادی برابر با 123 میلی‌متر طول، 123 میلی‌متر پهنا و 125 میلی‌متر ارتفاع و 275 گرم وزن طراحی و هر دو سوکت‌ LGA 115x کمپانی اینتل و AM4 کمپانی ای‌ام‌دی را مورد پشتیبانی قرار داده و انتظار می‌رود تا با قیمتی کمتر از 20 دلار به بازار عرضه و در دسترسی همگان قرار گیرد.

منبع: TechPowerUp

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید