سخت‌افزار

پردازنده مرکزی قدرتمند Ryzen Threadripper 2950X اکنون قابل دسترس است

ryzen

کمپانی ای‌ام‌دی در جدیدترین بیانیه خود عرضه رسمی و امکان دسترسی به پردازنده مرکزی قدرتمند Threadripper 2950X با پشتیبانی از تعداد 16 هسته مرکزی و 32 رشته پردازشی و طراحی مبتنی بر نسل دوم معماری رایزن را اعلام داشته است. واحد پردازنده مرکزی فوق با قیمتی معادل 899 دلار قادر است تا در مقایسه با پردازشگر Core i9-7900X از کمپانی رقیب افزایش عملکرد 41 درصدی را در حالت پردازش چند رشته‌ای با خود به ارمغان آورد که در نوع خود رقم خیره‌کننده‌ای تلقی می‌گردد.

پردازنده‌های مرکزی سری X از خانواده پردازشگرهای رایزن Threadripper به‌صورت کاملاً اختصاصی برای سیستم‌های حرفه‌ای، علاقه‌مندان و بازی‌های چند وظیفه‌ای مورد طراحی و توسعه قرار گرفته‌اند و اکنون با معرفی و عرضه رسمی پردازنده مرکزی قدرتمند Threadripper 2950X بر پایه نسل دوم معماری رایزن، پیشرفت چشمگیر فناوری و فزونی هرچه بیشتر فرکانس کاری از جانب کمپانی ای‌ام‌دی همچنان با بهبود فراتری همراه شده‌اند. علاوه بر آن پلتفرم خارق‌العاده‌ای X399 (تنها تراشه هدایتگر حال حاضر با پشتیبانی از بیشترین تعداد درگاه‌های ورودی و خروجی و فناوری حافظه ECC به‌صورت انحصاری) نیز با عنایت به برخورداری از فناوری شتاب‌دهنده ذخیره‌ساز StoreMI نیز بهسازی‌های ویژه‌ای را به خود دیده و امکانات فراتری را برای مصرف کنندگان به ارمغان آورده است.

پردازنده مرکزی Threadripper 2950X

افزایش تعداد رشته‌های پردازشی یک واحد پردازنده مرکزی در زمینه فزونی چشمگیر توان محاسباتی و قابلیت اجرای تعداد چندین دستورالعمل در آن واحد و به‌صورت یکجا تأثیرات بسیار فراوانی را به خود اختصاص داده و نیاز به استفاده از آن در سیستم‌های گیمینگ و پردازش‌های موازی بسیار لازم و ضروری به شمار می‌رود. حال پردازشگر Threadripper 2950X با تعداد 16 هسته فیزیکی، 32 رشته پردازشی و قیمت معقول و مناسب خود در حالت کلی انتخاب بسیار توانمندی جهت قدرت نمایی و ایفای نقش در سیستم‌های حرفه‌ای محسوب شده و مشخصات فنی آن هر شخصی را وسوسه به تهیه و خرید و استفاده از خود می‌نماید.

منبع: Guru3D

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید