سخت‌افزار

با هاب جدید کمپانی Hyper، تعداد درگاه‌های یو‌اس‌بی مک‌بوک خود را افزایش دهید

با هاب جدید کمپانی Hyper، تعداد درگاه‌های یو‌اس‌بی مک‌بوک خود را افزایش دهید

بدون شک یکی از بزرگ‌ترین محدودیت‌های لپ‌تاپ‌های مک‌بوک کمپانی اپل، کمبود تعداد درگاه‌های یو‌اس‌بی و همچنین جایگزینی پورت‌های بسیار معمول و استاندارد USB-A با نمونه‌های USB-C می‌باشد. خوشبختانه این موضوع محصول اخیراً منتشر شده مک‌بوک ایر را شامل نشده و دستگاه فوق همچنان درگاه‌های نوع A یو‌اس‌بی را در ساختار خود برای مصرف‌کنندگان به ارمغان آورده است. استفاده از پورت‌های نوع C یو‌اس‌بی با توجه به مزیت‌هایی همچون افزایش چشمگیر سرعت و کاهش میزان فضای اشغالی عقلانی‌تر به شمار می‌رود، اما استفاده از دانگل‌های تبدیل پورت را در صورت به‌کارگیری تعداد فراوانی از وسایل مبتنی بر درگاه‌ها یا کابل‌های اتصالی نوع A یو‌اس‌بی به امری ضروری تبدیل می‌سازد.

کمپانی Hyper اخیراً با عرضه ایده خلاقانه‌ای در قالب یک هاب USB-C با قابلیت اتصال به آداپتور شارژ لپ‌تاپ‌های مک‌بوک، علاوه بر کاهش میزان فضای در دسترس دانگل‌ها، زیبایی منحصر به فردی را نیز برای آن دسته افرادی که از ایده استفاده از وسایل جانبی فوق متنفر می‌باشند به ارمغان آورده است. همان‌طور که در تصویر می‌توانید مشاهده کنید، محصول مذکور در نگاه کلی یک هاب محسوب می‌شود که در بخش فوقانی آداپتور شارژ دستگاه‌های مک‌بوک قرار گرفته و پورت‌هایی همچون USB-C (یک عدد)، USB 3.0 (دو عدد) و درگاه شارژ دستگاه (یک عدد) در قسمت خروجی خود را فراهم می‌آورد.

این مهم علاوه بر افزایش انعطاف‌پذیری لپ‌تاپ در استفاده از تعداد وسایل جانبی بیشتر به همراه آن، در فراهم میزان انرژی فراتر برای شارژ دستگاه‌های میزبان منبع ذخیره‌سازی باتری نیز تأثیرگذار می‌باشد. علاوه بر آن امکان اتصال دیسک‌های سخت اکسترنال و فلش مموری‌های سنتی که همچنان از درگاه‌های USB-A به عنوان بستر اتصالی خود بهره می‌جویند نیز با استفاده از هاب فوق میسر می‌باشد.

هاب یو‌اس‌بی مک‌بوک

هاب یو‌اس‌بی جدید معرفی شده از جانب کمپانی Hyper با قیمتی معادل 40 دلار برای نسخه سیزده اینچ و یا 50 دلار برای نسخه پانزده اینچ لپ‌تاپ مک‌بوک به بازار عرضه شده است.

منبع: Ubergizmo

دیدگاهتان را بنویسید