سخت‌افزار

هارد دیسک‌های‌ اکسترنال ایسوس با قابلیت Aura Sync معرفی شدند

Aura Sync

اگر رویای داشتن یک HDD اکسترنال با قابلیت نورپردازی RGB و همگام‌سازی با چراغ‌های داخل کیس خود را دارید، ایسوس محصول ویژه‌ای برایتان تدارک دیده است. هارد دیسک‌های اکسترنال سری FX این کمپانی با زبان طراحی مشابه محصولات سری ROG Strix از قابلیت همگام‌سازی AURA Sync به طور کامل پشتیبانی می‌کنند.

ایسوس یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات سخت‌افزاری برای کامپیوترهای شخصی است که محصولاتش همواره بر روی کارایی و طراحی ظاهری جذاب تمرکز داشته‌اند. این شرکت تایوانی این بار با درایوهای اکسترنال سری FX قصد تکمیل محصولاتش در بخش ذخیره‌سازهای اطلاعات را دارد.

هارد دیسک‌های جدید ایسوس که از بدنه‌ای آلومینیومی با طراحی زاویه‌دار و بسیار زیبایی برخوردار هستند رمزگذاری 256 بیتی AES، فشرده‌سازی اطلاعات و یک نرم افزار داخلی به منظور تهیه نسخه پشتیبان را نیز به کاربر ارائه می‌دهند.

انتقال اطلاعات و همچنین همگام‌سازی از طریق AURA Sync توسط اتصال USB 3.1 نسل اول با کنترلر ASM1153E صورت می‌پذیرد. هارد دیسک‌های اکسترنال FX از ابعاد 128 در 80 در 16.3 میلی‌متر و وزنی معادل 145 گرم برخوردار بوده و در دو ظرفیت 1 و 2 ترابایتی عرضه می‌شوند. مدل EHD-A2T از 2 ترابایت فضای ذخیره‌‌سازی بهره می‌برد.

اگرچه این درایوهای جدید از رابط اتصال USB 2.0 نیز به طور کامل پشتیبانی می‌نمایند اما باید توجه داشته باشید که سرعت تبادل اطلاعات در حالت اتصال با پورت USB 3.1 نسل اول به 5Gbps می‌برسد، در حالی که این رقم برای USB نسخه 2 به حداکثر 485Mbps خواهد رسید.

از آنجایی که همگام‌سازی AURA Sync توسط اتصال یواس‌بی صورت می‌گیرد علاوه بر کاربران کامپیوترهای شخصی دسکتاپ، کاربران لپ‌تاپ‌ها نیز قادر هستند نورپردازی این هارد دیسک‌ها را متناسب با نور دستگاه خود تغییر دهند.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید