سخت‌افزار

پشتیبانی macOS از گرافیک اکسترنال AMD Radeon RX 560

Radeon RX 560

یکی از معایبی که تقریبا تمامی کامپیوترهای تولید شده توسط اپل دارند عدم امکان ارتقا سخت‌افزار آنهاست. این در حالیست که مثلا در کامپیوترهای دسکتاپ کاربر نه تنها به آسانی می‌تواند قطعات سخت‌افزاری سیستم خود را در صورت نیاز جدا کند، بلکه می‌تواند آنها را با قطعات جدید و قدرتمندتر تعویض کند و یا قطعاتی مانند ماژول حافظه رم و یا کارت گرافیک را به سیستم خود بیفزاید تا عملکرد سیستم تا حد زیادی افزایش یابد.

اما اپل سرانجام به خودش آمد و به نظر طرفدارانش احترام گذاشت. اکنون کامپیوترهای مک از کارت‌های گرافیکی اکسترنال یا اصطلاحا eGPU پشتیبانی می‌کنند. در واقع اپل همزمان با بروزرسانی‌های اخیر پلتفرم macOS اعلام کرد که کامپیوترهای مک از کارت گرافیک اکسترنال AMD Radeon RX 560 پشتیبانی خواهند نمود. برای مثل یکی از شرکت‌هایی (Sonnet) که گرافیک اکسترنال مناسب با کامپیوترهای Mac را به تولید رسانده مدل Radeon RX 560 eGFX Breakaway Puck را برای کاربران این کامپیوترهای شخصی ارائه نموده است.

با این حال، باید به این موضوع اشاره کنیم که اگرچه سیستم عامل macOS هم اکنون از واحد پردازش گرافیکی RX 560 پشتیبانی می‌کند اما با محدودیت‌هایی نیز همراه است. این محدودیت‌ها شامل پخش محتوای محافظت شده توسط پروتکل HDCP از طریق آی‌تونز اشاره کرد. در این حالت سرویس‌های استریمینگ نامشخصی که این ویدیوها را پخش می‌کنند امکان نمایش بر روی نمایشگری که به طور مستقیم به این eGPU متصل شده است را نخواهند داشت.

هنوز مشخص نیست که چرا این اتفاق می‌افتد اما به هر حال شما می‌توانید محتوای مذکور را همچنان در کامپیوتری که با آن مشغول کار هستید مشاهده کنید که شامل مک‌بوک پرو، مک‌بوک ایر و یا آی‌مک می‌شود.

قابل ذکر است که کارت گرافیک اکسترنال Sonnet Radeon RX 560 eGFX Breakaway Puck با قیمت 399 دلاری هم اکنون قابل سفارش می‌باشد.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید