سخت‌افزار

کمپانی XFX از کارت گرافیک Radeon RX 590 Fatboy خود رونمایی کرد

کمپانی XFX از کارت گرافیک Radeon RX 590 Fatboy خود رونمایی کرد

اگر اخیراً به جستجو اخبار پیرامون سخت‌افزارهای کارت گرافیک مبادرت ورزیده باشید، حتماً به این نکته پی برده‌اید که شبکه گسترده وب در حال حاضر با سیل عظیمی از شایعات مختلف حول محور پردازشگر RX 590 چرخیده و جدیدترین اخبار موجود در این حوزه نیز از آن کمپانی XFX می‌باشد.

کارت گرافیک جدید و قدرتمند کمپانی نامبرده تحت عنوان XFX Radeon RX 590 Fatboy نام‌گذاری شده و در بخش طراحی از شباهت‌های بسیاری با محصولات سری RX 580 GTS برخوردار می‌باشد. سیستم خنک‌کننده استفاده شده در طراحی سخت‌افزار مذکور مبتنی بر طراحی دوگانه بوده و 2.5 اسلات از چهارچوب کیس را اشغال می‌کند، بنابراین عنوان پسر چاق حقیقتاً برازنده آن می‌باشد. طراحی صفحه پشتی کارت گرافیک نیز تا حدود فراوانی منطبق با محصولات سری اشاره شده بوده و مقایسه شانه به شانه آن با سخت‌افزارهای پیشین به هیچ عنوان تفاوت‌های چشمگیری را نمایان نمی‌سازد، اما هنگامی‌که صحبت از تحویل توان به میان می‌آید، سخت‌افزار مذکور برجستگی خود را به نمایش می‌گذارد.

کارت گرافیک XFX Radeon RX 590 Fatboy به‌منظور تأمین توان خود از یک پیکربندی 6+8 پین برخوردار می‌باشد که در مقایسه با محصولات سری RX 580 GTS، تعداد شش پین بیشتر را در طراحی مدار چاپی خود جای داده است. از جمله درگاه‌های خروجی تصویر سخت‌افزار فوق نیز می‌توان به تعداد سه پورت DisplayPort، یک درگاه HDMI و یک درگاه DVI-I استاندارد اشاره کرد.

XFX Radeon RX 590 Fatboy

پسر چاق کمپانی XFX در حوزه فرکانس‌های کاری نیز بهبودهایی را به خود دیده و سرعت کلاک 1600 مگاهرتز در حالت بوست (بر طبق اطلاعات رسانه Videocardz) را به ارمغان آورده است. فرکانس فوق حتی در مقایسه با قدرتمندترین محصول سری RX 580 GTS نیز به مقدار 200 مگاهرتز بیشتر می‌باشد که در نوع خود قابل توجه محسوب می‌شود. علاوه بر آن استفاده از یک درگاه شش پین اضافی جهت تأمین توان مورد نیاز کارت گرافیک درزمینهٔ بهبود چشمگیر راندمان آن در مباحث اورکلاک نیز بسیار تأثیرگذار می‌باشد.

منبع: TechPowerUP

دیدگاهتان را بنویسید