موبایل

چیپست Kirin 990 هواوی مجهز به مودم 5G سال آینده عرضه می‌شود

چیپست Kirin 990 هواوی مجهز به مودم 5G سال آینده عرضه می‌شود

هنوز مدت زمان زیادی از معرفی چیپست قدرتمند Kirin 980 توسط هواوی نمی‌گذرد. این چیپست در حال حاضر به عنوان مرکز اصلی پردازش در گوشی‌های هوشمند پرچمدار این کمپانی نظیر میت 20 و میت 20 پرو انجام وظیفه می‌کند. چیپست مذکور همچنین نخستین تراشه موبایلی است که هواوی توانسته با معماری پیشرفته و جدید 7 نانومتری تولید کند.

اما اگر اطلاعاتی که به تازگی منتشر شده‌اند صحت داشته باشند، این تولیدکننده چینی به احتمال زیاد در حال آماده‌سازی برای تولید یک چیپ 7 نانومتری دیگر است. براساس این گزارش جدید، چیپست مذکور به یک مودم 5G نیز مجهز خواهد بود. همان طور که می‌دانید این روزها بحث بر سر فناوری ارتباطی نسل پنجم یا 5G حسابی داغ شده و تولیدکنندگان اصلی بازار تراشه مانند کوالکام و هواوی تاکید زیادی بر روی این قابلیت دارند.

انتظار می‌رود این چیپست جدید که احتمالا Kirin 990 نام خواهد داشت در سال میلادی آینده روانه بازار شود. همچنین به ادعای این گزارش به نظر می‌رسد هواوی در سه‌ماهه نخست سال آینده این چیپست را به صورت رسمی معرفی نماید. این یعنی نخستین گوشی‌های هوشمند مجهز به چیپست مذکور احتمالا در اواسط سال 2019 به بازار عرضه خواهند شد.

البته نیمه نخست سال میلادی آینده عرصه حضور گوشی‌های هوشمند دیگری مجهز به فناوری ارتباطی نسل پنجم نیز هست که از این جمله می‌توان به گلکسی اس10 سامسونگ اشاره کرد.

چیپست Kirin 990 احتمالا با همکاری کمپانی نام آشنا TSMC با بخش HiSilicon هواوی که توسعه تراشه‌های موبایل این شرکت را برعهده دارد تولید خواهد شد. هواوی در این زمینه سرمایه‌گذاری بالغ بر 28 میلیون دلار را انجام داده و معماری کلی این چیپست مشابه Kirin 980 می‌باشد. چیپست جدید هواوی همچنین نخستین سیستم‌روی‌چیپی خواهد بود که از مودم نسل پنجم Balong 5000 5G بهره خواهد برد.

هواوی هنوز جزییات خاصی را در مورد چیپست جدیدش ارائه نداده و ممکن است تمامی این شایعات نادرست باشند. به هر حال اگر قرار باشد این کمپانی در سه‌ماهه نخست سال آینده چیپست Kirin 990 خود را معرفی کند، احتمالا در هفته‌های آتی اطلاعات بیشتری را از آن شاهد خواهیم بود.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *