موبایل

اپلیکیشن فیسبوک دیگر به صورت پیش‌فرض در گوشی‌های هواوی وجود ندارد

اپلیکیشن فیسبوک دیگر به صورت پیش‌فرض در گوشی‌های هواوی وجود ندارد

به گزارش روییترز کمپانی فیسبوک دیگر به هواوی اجازه نمی‌دهد که اپلیکیشن‌های مرتبط به این شبکه اجتماعی را در گوشی‌های هوشمندش نصب کند. پس از اینکه رییس جمهور ترامپ تحریم‌های تجاری گسترده‌ای را علیه این غول تلکام به تصویب رساند، این خبر در واقع جدیدترین اقدام کمپانی‌های غریب فعال در حوزه فناوری علیه این تولیدکننده چینی به حساب می‌آید.

کاربران گوشی‌های هوشمند تولید هواوی البته هنوز هم قابلیت دانلود و نصب اپلیکیشن‌هایی مانند واتس‌اپ، اینستاگرام و فیسبوک را از طریق پلی استور گوگل خواهند داشت. علاوه بر این، این اپ‌ها مانند گذشته بروزرسانی شده و کاربر می‌تواند از طریق فروشگاه نرم‌افزاری گوگل این کار را انجام دهد. اما هواوی دیگر اجازه ندارد تا این اپلیکیشن‌ها را به صورت پیش‌فرض بر روی گوشی‌های هوشمندش ارائه دهد.

اپلیکیشن فیسبوک دیگر به صورت پیش‌فرض در گوشی‌های هواوی وجود ندارد

به نظر می‌رسد فیسبوک سیاست‌های متفاوتی را نسبت به گوگل در خصوص تحریم‌ها و قطع همکاری با هواوی اتخاذ کرده باشد. گوگل به منظور ارائه آپدیت‌های امنیتی ضروری و مهم به گوشی‌های هوشمند ساخت هواوی که فعلا در بازار وجود دارند مجوز موقت و ویژه‌ای را برای خود دست و پا کرده است.

لازم به ذکر است که گوشی‌های هوشمند هواوی در حال حاضر در بازار وجود دارند و یا به زودی عرضه شده و یا حتی هم اکنون مراحل تولید را پشت سر گذاشته‌اند از این پشتیبانی گوگل بهره‌مند خواهند بود. اما فیسبوک در سیاست جدید خود امکان نصب اپ‌های خود را به صورت پیش‌فرض در گوشی‌های هوشمندی که هنوز در مراحل تولید هستند به هواوی نخواهد داد.

بدون شک این تصمیم فیسبوک به اندازه تصمیمات مهمی که کمپانی‌های سرنوشت سازی مانند گوگل و ARM در جهت تحریم هواوی اتخاذ نموده‌اند چندان برای این تولیدکننده چینی نگران کننده نخواهد بود. اما به هر حال با این اقدام فیسبوک، یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد هواوی بسته شد!

منبع: theverge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *