سخت‌افزار

تحریم هواوی باعث کاهش 25 درصدی قیمت DRAM در سال جاری می‌شود

تحریم هواوی باعث کاهش 25 درصدی قیمت DRAM در سال جاری می‌شود

به گزارش بخش تحلیل بازار DRAMeXchange موسسه ترندفورس، انتظار می‌رود قیمت حافظه‌های از نوع DRAM در سال جاری حتی بیشتر از چیزی که قبلا پیش‌بینی شده بود کاهش پیدا نماید. در واقع یکی از عوامل اصلی این کاهش قیمت تحریم‌های شرکت هواوی است که در پی جنگ اقتصادی ایالات متحده و چین صورت گرفته و هواوی را در فروش و عرضه انواع سرورها و به خصوص گوشی‌های هوشمند در بازار بزرگ آمریکا به شدت محدود می‌کند.

باتوجه به کمپانی‌های مختلفی که از تجارت با این تولیدکننده چینی منع شده‌اند، اکنون بسیاری از حافظه‌های DRAM تولید شده توسط کمپانی‌های آمریکایی در بازار عرضه شده و بدین ترتیب میزان عرضه به شکل غیرقابل کنترلی افزایش می‌یابد و این در حالیست که در تقاضای موجود بازار یک شوک ایجاد خواهد شد. در نهایت این عرضه و تقاضا باید به تعادل برسد و یکی از نتایج آن می‌تواند کاهش قیمت این نوع از حافظه‌های پرکاربرد باشد که قطعا برای کاربران مصرفی خبر بسیار خوبی به حساب خواهد آمد.

تحریم هواوی باعث کاهش 25 درصدی قیمت DRAM در سال جاری می‌شود

به گزارش رسمی موسسه ترندفورس، قیمت حافظه‌های از نوع DRAM در سه ماهه سوم سال جاری در حدود 10 الی 15 درصد افت خواهد داشت و این در حالیست که پیش‌تر کاهش قیمت 10 درصدی تخمین زده شده بود. همچنین در سه‌ ماهه چهارم سال 2019 نیز شاهد کاهش 10 درصدی دیگری خواهیم بود تا قیمت این نوع از حافظه‌ها باز هم کاهش خوبی را نشان دهد.

البته پس از این روند کاهشی، به گفته کارشناسان تحلیل بازار ترندفورس و DRAMeXchange، باید فقط شاهد روند افزایش قیمت یکنواختی باشیم که احتمالا در سال 2020 نخستین علائم آن ظاهر خواهد شد.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید