سخت‌افزار

AMD نسل دوم معماری گرافیکی RDNA را در سال جاری معرفی می‌کند

AMD نسل دوم معماری گرافیکی RDNA را در سال جاری معرفی می‌کند

دکتر لیزا سو، مدیر عامل کمپانی AMD در جریان ارائه گزارش درآمدهای سه‌ماهه چهارم سال میلادی گذشته و همچنین گزارش مالی کلی سال گذشته، تایید کرد که دومین نسل از معماری گرافیکی پیشرفته RDNA این کمپانی نیز در سال جاری میلادی معرفی خواهد شد. با جیبانو همراه باشید.

به گفته خانم سو، AMD در سال 2019 نخستین نسل از معماری گرافیکی خود تحت عنوان RDNA را برای به کارگیری در پردازشگرهای گرافیکی مبتنی بر ریزمعماری Navi ارائه کرد. به همین دلیل می‌توانید انتظار داشته باشید که نسل جدید این معماری در سال 2020 معرفی شود. در واقع این معماری جدید نقش مهمی را در سبد محصولات جدید و به‌روز شده AMD ایفا خواهد کرد.

براساس اطلاعاتی که تا به این لحظه منتشر شده‌اند، انتظار می‌رود نسل دوم معماری گرافیکی AMD که احتمالا RDNA2 نام خواهد داشت از فناوری تولید تراشه 7 نانومتری پلاس (EUV) بهره ببرد. وظیفه تولید این تراشه‌های پیشرفته و مدرن به عهده کمپانی نام آشنای TMSC خواهد بود. AMD در تلاش است با به کارگیری این فناوری تولید پیشرفته تعداد ترانزیستورها، سرعت هسته و عملکرد کلی تراشه‌های گرافیکی جدید خود را تا حد محسوسی بهبود ببخشد.

AMD نسل دوم معماری گرافیکی RDNA را در سال جاری معرفی می‌کند

در بین ویژگی‌هایی که در نسل جدید معماری گرافیکی RDNA وجود خواهند داشت، قابلیت VRS (سایه‌زنی با نرخ متغیر) و به احتمال زیاد ردیابی اشعه بیشتر از سایر موارد خودنمایی می‌کنند. تراشه big Navi که احتمالا ابعادی بزرگتر از تراشه گرافیکی Navi 10 دارد نیز این روزها خبرساز شده است. هنوز جزییات زیادی در خصوص این تراشه جدید در دست نیست اما انتظار می‌رود AMD در ماه مارس و در جریان کنفرانس Investor Day خود اطلاعات تازه‌ای را ارائه دهد.

منبع: techpowerup

دیدگاهتان را بنویسید