سخت‌افزار

کمپانی TSMC در سال 2022 تراشه‌های 3 نانومتری را ارائه می‌کند

کمپانی TSMC در سال 2022 فناوری تولید 3 نانومتری را ارائه می‌کند

همان طور که می‌دانید کمپانی TSMC به عنوان یکی از پیشتازان و مطرح‌ترین نام‌ها در صنعت تولید تراشه محسوب شده و هر از چند گاهی فناوری‌ها و راهکارهای جدیدی را در زمینه تولید تراشه‌های پیشرفته به جهان معرفی می‌کند.

TSMC یکی از شرکای اصلی بسیاری از کمپانی‌های تولید کننده لوازم الکترونیکی هوشمند محسوب می‌شود که وظیفه تامین سفارشات تولید انبوه تراشه‌هایی که از سوی این کمپانی‌ها مورد نیاز هستند را بر عهده می‌گیرد. این کمپانی هر روز رکورد تازه‌ای را از خود به جای می‌گذارد.

در حالی که چندی پیش خبرهایی مبنی بر تولید انبوه تراشه‌های 5 نانومتری توسط این کمپانی در سه ماهه دوم سال آینده میلادی منتشر شد، به نظر می‌رسد اکنون باید منتظر خبرهای هیجان انگیزتری نیز باشیم! خط تولید تراشه‌های 7 نانومتری این کمپانی به اندازه‌ای سفارش تولید دریافت کرد که عملا TSMC را به عنوان بزرگترین شرکت تجاری عمومی و فعال در منطقه آسیب معرفی نموده است.

کمپانی TSMC در سال 2022 فناوری تولید 3 نانومتری را ارائه می‌کند

به گفته جی‌کی وانگ، نایب رئیس عملیات تولیدی این کمپانی، از سال 2022 تولید انبوه تراشه‌های نسل جدید با لیتوگرافی 3 نانومتری آغاز خواهد شد. این خبر بسیار خوبی برای دوست‌داران گجت‌های هوشمند محسوب می‌شود. پیش‌تر اعلام شده بود که این کمپانی تولید این تراشه‌ها را در سال 2023 انجام خواهد داد، اما با توجه به تلاش‌های مستمر TSMC و احداث کارخانه‌های مجهز و جدید، ظاهرا همه چیز خیلی بهتر از آنچه انتظار می‌رفت پیش رفته و این تولید کننده می‌تواند تقریبا یک سال زودتر به تکنولوژی تولید چنین تراشه‌های دست پیدا کند.

با توجه به این خبر، این شانس وجود دارد که نخستین موج از محصولات مجهز به تراشه‌های 3 نانومتری تقریبا در ماه‌های پایانی سال 2022 میلادی در بازار عرضه شوند که احتمالا این زمان فصل تعطیلات خواهد بود. مشتریان همیشگی این کمپانی نظیر اپل و های‌سیلیکون به احتمال زیاد از این تراشه‌های جدید بهره برده و گوشی‌های هوشمند جدید مبتنی بر پردازشگرهای 3 نانومتری خود را هر زمان که فرآیند تولید انبوه این تراشه‌ها آغاز شود، به بازار ارائه خواهد کرد.

منبع: techpowerup

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *