لپ‌تاپ

لنوو از ایستگاه کاری ThinkPad P73 با 128 گیگابایت رم رونمایی کرد

لنوو از ایستگاه کاری ThinkPad P73 با 128 گیگابایت رم رونمایی کرد

کمپانی لنوو به تازگی از ایستگاه کاری جدید 17.3 اینچی خود تحت عنوان ThinkPad P73 رونمایی کرد که شاید قدرتمندترین کامپیوتر قابل حملی باشد که این شرکت چینی تا به امروز تولید کرده باشد. این لپ‌تاپ از جدیدترین پردازنده اینتل و تراشه گرافیکی انویدیا برخوردار بوده و برای تضمین بهترین عملکرد ممکن، لنوو 128 گیگابایت رم DDR4 به همراه 6 ترابات فضای ذخیره‌سازی پرسرعت SSD را نیز در این محصول به کار گرفته است.

با توجه به این سطح از مشخصات سخت‌افزاری تعجبی ندارد که شاهد وزن قابل توجه 3.4 کیلوگرمی و ضخامت 25 میلی‌متری باشیم که نسبت به لپ‌تاپ‌های 17 اینچی رایج بازار به طور محسوسی بیشتر بوده و با قوی‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ حال حاضر قابل مقایسه می‌باشد.

به طور کلی کاربران می‌توانند از لپ‌تاپ ThinkPad P73 به عنوان جایگزین دسکتاپ استفاده نموده و در عین حال از مزیت قابل حمل بودن نیز بهره‌مند باشد. لپ‌تاپ جدید لنوو از پردازنده نسل نهم i7/i9 و یا Xeon با هشت هسته پردازشی برخوردار بوده و یکی از مزایای آن لحیم نشدن حافظه به برد است که به کاربر اجازه نصب چهار ماژول از نوع SO-DIMM را می‌دهد که البته هنوز مشخص نیست آیا مادربرد به کار رفته در ThinkPad P73 قابلیت پشتیبانی بیشتر از 128 گیگابایت حافظه رم را دارد یا خیر.

در بخش فضای ذخیره‌سازی این لپ‌تاپ از چینش RAID 0، RAID 1 و RAID 5 SSD پشتیبانی نموده و این یعنی حداقل سه اتصال m.2 در اختیار شماست تا به ماژول‌های اس اس دی متصل نمایید.

معمولا ایستگاه‌های کاری از تراشه‌های گرافیکی قدرتمندی برخوردار بوده و ThinkPad P73 نیز از این قضیه مستثنی نمی‌باشد، این لپ‌تاپ از تراشه سری RTX 5000 انویدیا بهره می‌برد که در حال حاضر قدرتمندترین گزینه موبایلی است که در جهان وجود دارد.

نمایشگر لپ‌تاپ جدید لنوو از نوع IPS LCD با وضوح 4K بوده و قادر است حداکثر روشنایی 500 نیت را به همراه فناوری Dolby Vision HDR ارائه دهد.

لنوو قرار است این لپ‌تاپ را با قیمت پایه مناسب 1849 دلاری روانه بازار کند که برای این بخش از بازار گزینه بسیار با ارزشی به حساب می‌آید.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *