موبایل

لنوو نخستین گوشی هوشمند جهان با 12 گیگابایت رم را عرضه می‌کند

لنوو

در حال حاضر تعداد انگشت شماری گوشی هوشمند با 10 گیگابایت حافظه رم در بازار وجود دارند که اکثر آنها نیز توسط تولیدکنندگان چینی تولید و روانه بازار شده‌اند. اما براساس گزارشی جدید، شرکت لنوو یک بار دیگر مرزها را جابجا کرده و امروز یک گوشی‌ هوشمند مجهز به 12 گیگابایت حافظه رم را معرفی نموده است. این گوشی هوشمند در واقع نسخه‌ای از مدل Z5 Pro محسوب می‌شود که ماه گذشته توسط این کمپانی چینی روانه بازار شد.

مشابه زد5 پرو، بخش جلویی گوشی هوشمند Z5 Pro GT نیز به طور کامل توسط صفحه نمایش پوشیده شده و هیچ ناچ یا حفره‌ای در صفحه نمایش به منظور قرارگیری دوربین جلو یا سنسورها وجود ندارد. لنوو با استفاده از یک مکانیزم کشویی این اجزا را در گوشی به کار برده است. بلندگو مکالمه نیز در فضای بین دوربین‌های جلو و صفحه نمایش قرار گرفته و به همین دلیل برای جواب دادن به مکالمات باید اسلایدر بالایی را به سمت پایین جابجا کنید.

گوشی هوشمند جدید لنوو همچنین از تغییرات ظاهری نیز بهره می‌برد. یک فریم به رنگ قرمز متالیک در اطراف صفحه نمایش قرار گرفته و یک حاشیه با رنگ مشابه نیز در اطراف لنز دوربین‌های عقب قرار دارد. علاوه بر این طرحی با الگوهای فیبر کربنی نیز در زیر پنل شیشه‌ای پشت گوشی استفاده شده است.

از نظر مشخصات فنی گوشی هوشمند جدید لنوو از یک نمایشگر 6.39 اینچی OLED با وضوح تصویر 2340 در 1080 پیکسل بهره می‌برد. در بخش دوربین شاهد یک دوربین 16 و 8 مگاپیکسلی در بخش جلویی و دوربین‌های 16 و 24 مگاپیکسلی در بخش عقبی هستیم. قابلیت NFC و یک باتری 3350 میلی‌آمپرساعتی نیز در لیست مشخصات این محصول به چشم می‌خورند.

لنوو گوشی هوشمند Z5 Pro GT را با قیمت 390 دلار عرضه می‌کند و کاربران علاقه‌مند می‌توانند از تاریخ 15 ژانویه سال 2019 این محصول را به صورت پیش‌سفارش تهیه کنند.

منبع: ubergizmo

دیدگاهتان را بنویسید