سایر تکنولوژی‌ها

فناوری ردیابی چشم Tobii جلوی افراد فضول را می‌گیرد!

Tobii

حتما برای شما هم پیش آمده که هنگام کار کردن با کامپیوتر دسکتاپ یا لپ‌تاپ خود یک انسان فضول و بیکار پشت سر شما ظاهر شده و با دقت به صفحه نمایش سیستم شما نگاه می‌کند. بدون شک هیچ کس از این وضعیت خوشش نمی‌آید به خصوص وقتی در حال کار با اطلاعات و محتوایی هستید که حساسیت بالایی داشته و حریم خصوصی برایتان در آن لحظات بسیار مهم است.

خبر خوب اینکه کمپانی Tobii که در زمینه تکنولوژی‌های مرتبط با ردیابی چشم تخصص دارد، راهکاری را ارائه داده تا در آینده کاربران دیگر با این مشکلات مواجه نشوند.

این کمپانی به طور رسمی بروزرسانی نسل جدید خود برای سیستم نرم‌افزاری Aware را منتشر کرد. این نرم‌افزار با تکیه بر تکنولوژی ردیابی چشم Tobii قادر است جلوی کاربرانی که قصد فضولی کردن در صفحه نمایش کامپیوتر شما را دارند، بگیرد.

این نرم افزار جدید همچنین از مزایای کامپیوترهایی که به دوربین‌های سازگار با قابلیت امنیتی مایکروسافت یعنی Windows Hello مجهز هستند نیز بهره برده و بدین ترتیب می‌تواند تشخیص دهد که آیا شما در حال تماشای صفحه نمایش هستید یا خیر؛ اگر شما به صفحه نمایش به طور مستقیم نگاه نکنید، نرم‌افزار با تار کردن نمایشگر و یا قفل کردن ویندوز به کاربران دیگر اجازه نمی‌دهد به محتوای صفحه نمایش دسترسی پیدا کنند.

علاوه بر این اگر از پشت کامپیوتر خود بلند شوید، روشنایی صفحه نمایش کم می‌شود تا در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی صورت گیرد. همان طور که گفتیم این سیستم نرم‌افزاری جدید Tobii در هر کامپیوتری که به دوربین ویندوز هِلو مجهز باشد قابل استفاده خواهد بود. این کمپانی لپ‌تاپ Yoga A940 را برای نمایش این قابلیت مورد استفاده قرار داد و کاربران می‌توانند به راحتی از سایر دستگاه‌ها نیز استفاده نمایند.

نرم‌افزار جدید Tobii همچنین برای سایر مقاصد نیز قابل استفاده خواهد بود؛ برای مثال با استفاده از این نرم‌افزار می‌تواند مکان‌نمای ماوس خود را از یک نمایشگر به نمایشگر دیگر منتقل نمایید که در چینش‌های دو یا سه مانیتوره بسیار عالی محسوب می‌شود.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *