سایر تکنولوژی‌ها

کنفرانس مهم I/O 2020 گوگل به علت شیوع کرونا لغو شد

کنفرانس مهم I/O 2020 گوگل به علت شیوع کرونا لغو شد

به نظر می‌رسد شیوع ویروس کرونا در سطح جهانی باعث شده تا رویدادها و کنفرانس‌های مهم در حوزه فناوری یکی پس از دیگری لغو شوند. در جدیدترین خبر کمپانی اینتل اعلام کرد که امسال رویداد I/O 2020 را برگزار نخواهد کرد. این رویداد که بسیاری از توسعه دهندگان نگاه ویژه‌ای به آن دارند قرار بود در بازه زمانی 12 الی 14 می برگزار شود. این در حالیست که این بر تنها چند روز پس از لغو رویداد Cloud Next که باید در سانفرانسیسکو برگزار می‌شد منتشر شده است.

یکی از سخنگویان گوگل در این خصوص می‌گوید:

با توجه به نگرانی‌های که پیرامون شیوع ویروس کووید-19 به وجود آمده و براساس توصیه نامه‌های ارائه شده توسط CDC، WHO و سایر نهادهای سلامتی بین المللی، تصمیم گرفتیم تا رویداد I/O 2020 را برگزار نکنیم.

کمپانی گوگل معمولا از رویداد I/O خود برای معرفی جدیدترین تغییرات صورت گرفته در پلتفرم اندروید، سخت‌افزارهای مبتنی بر فناوری‌های گوگل و حتی بروزرسانی‌های منتشر شده برای سرویس‌هایی نظیر Google Maps استفاده نموده و در واقع این بزرگترین رویداد گوگل در هر سال میلادی است که به این کمپانی اجازه می‌دهد تا ارتباطی نزدیک با توسعه دهندگان مطرح داشته باشد.

گوگل اکنون در تلاش است تا روش‌های جدیدی را برای بهبود ارتباط و ایجاد جامعه‌ای متشکل از توسعه دهندگان به کار ببرد. به گفته گوگل تیم برگزار کننده این رویداد تا تاریخ 13 مارس به طور کامل حقوق خود را دریافت نموده و افرادی که برای حضور در این مراسم بلیط تهیه کرده بودند نیز به صورت خودکار واجد شرایط خرید بلیط حضور در Google I/O 2021 خواهند بود.

لغو شدن مراسم I/O 2020 توسط گوگل جدیدترین تاثیر منفی شیوع جهانی ویروس کرونا در حوزه فناوری محسوب می‌شود. پیش از این نیز برگزاری کنگره جهانی موبایل یا MWC، کنفرانس توسعه دهندگان F8 فیسبوک و GDC نیز به همین علت لغو شده بود.

منبع: theverge

دیدگاهتان را بنویسید