سایر

هر آنچه از نمایشگاه E3 2019 انتظار داریم

بدون شک عنوان کنفرانس E3 که از کوتاه شده عبارت Electronic Entertainment Expo تشکیل شده است با صنعت بازی‌های رایانه‌ای عجین شده و تمامی بازی‌سازان، استودیوها و کمپانی‌های فعال در این حوزه چشم انتظار برگزاری سالانه آن جهت نمایش جدیدترین دستاوردها و عناوین خود و آگاهی بیشتر کاربران می‌باشند. برگزاری اجلاس نامبرده به مدت دو روز ادامه داشته و تاریخ رسمی آن در سال 2019 میلادی از یازدهم تا سیزدهم ماه ژوئن می‌باشد، اما زمان‌بندی این رویداد در طی سال‌های گوناگون و به لطف گستردگی عناوین و بازی‌های رایانه‌ای با تغییراتی همراه و کمی به عقب‌تر منتقل شده است. اگر چه تاریخ شروع رسمی کنفرانس مورد بحث هنوز آغاز نشده و هنوز یک روز دیگر به آن زمان باقی‌مانده است، اما منتشران و کمپانی‌هایی همچون Bethesda ،EA، مایکروسافت و … به معرفی رسمی محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود پرداخته و اطلاعات مختلفی پیرامون این مهم به بیرون درز پیدا کرده‌اند. ادامه نوشته فهرستی از تمامی عناوین پرده‌برداری شده و همچنین قابل انتظار را در خود جای داده و قصد فراهم آوردن چشم‌اندازی از روزهای پیشروی واقعه بسیار مهم E3 را به دنبال دارد.

کمپانی EA

اجلاس EA در تاریخ هشتم ژوئن سال 2019 میلادی در ساعت 9 و 15 دقیقه صبح برگزاری شده و رخداد آن هم‌اکنون پایان پذیرفته است. کمپانی مذکور سورپرایز ویژه‌ای را برای غافلگیری طرفداران خود به ارمغان نیاورده است، اما مدت زمان 30 دقیقه‌ای (برای هر عنوان) را جهت نمایش گیم‌پلی و راهنمای عناوین پیشتر معرفی شده جهت آگاهی بیشتر بازی‌بازان با مکانیسم‌ها و حالات مختلف اختصاص داده بود.

هر آنچه از نمایشگاه E3 2019 انتظار داریم

از جمله عناوین معرفی شده در طی رویداد کمپانی فوق می‌توان به Star Wars Jedi: Fallen Order و Apex Legends Season 2: Battle Cry از استودیو Respawn Entertainment و بازی‌های ورزشی FIFA 20 و Madden 20 اشاره کرد. علاوه بر آن دنیای عناوین Battlefield 5 Chapter 4 و The Sims 4: Island Living نیز به لطف به‌روزرسانی‌های مختلف با گستردگی فراتری همراه شده است.

همان‌طور که پیشتر نیز اشاره شد، کمپانی EA سورپرایز ویژه‌ای را برای طرفداران خود به ارمغان نیاورده و مروری بر عنوان شاهکار و بسیار پر انتظار Mass Effect 4 صورت نپذیرفته است. علاوه بر آن عدم حضور استودیوهای PopCap و Ghost Games، خالق عناوین Plants vs Zombies و سری بازی‌های Need For Speed نیز در ناامیدی بیشتر طرفداران تأثیرگذار ظاهر شده است.

کمپانی مایکروسافت

کمپانی مایکروسافت با دست پر در نمایشگاه E3 سال جاری میلادی ظاهر شده و جایگاه طولانی‌ترین کنفرانس تاکنون برگزار شده را از آن کرده است. از جمله رویدادهای غافلگیری نمایش داده شده می‌توان به حضور شخصیت بسیار محبوب Keanu Reeves در عنوان Cyberpunk 2077 اشاره کرد (تاریخ عرضه: شانزدهم آوریل 2020)، اما نقطه عطف اجلاس مایکروسافت در معرفی رسمی نسخه نسل بعد کنسول ایکس‌باکس تحت عنوان Xbox Project Scarlett (تاریخ عرضه رسمی: اواخر سال 2020 میلادی)، به همراه بازی انحصاری Halo Infinite نهفته می‌باشد. ذکر این نکته ضروری است که تنها مشخصات فنی دستگاه جدید و تازه‌نفس کمپانی مایکروسافت معرفی شده و نمایی از کنسول و ویژگی‌های آن در حال حاضر به نمایش در نیامده است.

هر آنچه از نمایشگاه E3 2019 انتظار داریم

احیای فرانچایز Blair Witch در قالب یک بازی رایانه‌ای، دریافت مالکیت کمپانی Double Fine و معرفی رسمی عنوان Elden Ring از جمله دیگر رخدادهای کنفرانس کمپانی مایکروسافت در طی نمایشگاه E3 سال جاری میلادی به شمار می‌روند.

استودیو Bethesda

استودیو قدرتمند و محبوب Bethesda با عدم معرفی عناوین Elder Scrolls VI و Starfield طرفداران خود را با ناامیدی وافری همراه نمود، اما با ارائه اخبار ویژه برای بازی‌های فعلی خود نظیر حالت Battle Royal بازی Fallout 76 و گسترش عنوان Elder Scrolls Blades در قالب تلفن‌های همراه هوشمند و دستگاه نینتندو سویچ درصدد کاهش نارضایتی حضار برآمد. علاوه بر آن معرفی دو عنوان کاملاً متمایز و جدید Ghostwire: Tokyo و Deathloop از جمله دیگر نکات برجسته کنفرانس استودیو فوق به شمار می‌روند.

هر آنچه از نمایشگاه E3 2019 انتظار داریم

عناوین The Elder Scrolls Online، The Elder Scrolls Legends و Rage 2 نیز بنا بر گفته رسمی استودیو بتزدا به‌روزرسانی‌های گسترده و بزرگی را دریافت می‌کنند. علاوه بر آن عنوان Doom Eternal نیز در انتهای کنفرانس جهت تجربه عمومی در اختیار حضار قرار گرفته است.

کنفرانس PC Gaming Show

رسانه PC Gaming Show قصد دارد تا پنجمین حضور خود در طی نمایشگاه E3 سال 2019 میلادی به ثبت رسانده و بخشی از این رویداد را به جایگاه دیرینه و اصلی بازی‌های رایانه‌ای، یعنی PC اختصاص دهد. محصولات نمایش داده شده در طی کنفرانس فوق اغلب به سخت‌افزارهای رایانه‌ای نظیر کارت گرافیک، پردازنده مرکزی و … محدود می‌شود، اما معرفی برخی از عناوین مستقل و Indie نیز کاملاً قابل انتظار است.

هر آنچه از نمایشگاه E3 2019 انتظار داریم

کمپانی Square Enix

پس از عرضه رسمی عنوان پر انتظار Kingdom Hearth 3 در اواسط ژانویه، کمپانی مذکور در مورد دیگر عناوین خود سیاست سکوت را پیشه کرده است، اما این مهم به لطف نمایشگاه E3 در حال تغییر است.

استودیو Crystal Dynamics با معرفی رسمی عنوان Avengers در نمایشگاه E3 سال جاری میلادی حضور داشته و نمایشی از بازی Final Fantasy VII Remake نیز کاملاً قابل انتظار می‌باشد. از جمله دیگر عناوین پرده‌برداری شده در طی کنفرانس کمپانی فوق می‌توان به معرفی Dragon Quest Builders 2 برای دستگاه نینتندو سویچ و Dragon Quest XI S: Echoes of an Elusive Age – Definitive Edition، فصل بعدی عنوان Life is Strange 2 و یک بسته الحاقی برای Kingdom Hearth III اشاره کرد. علاوه بر آن امکان اختصاص یافتن بخشی از کنفرانس جهت صحبت درباره عناوین Just Cause 4 و Oninaki نیز قابل انتظار است.

هر آنچه از نمایشگاه E3 2019 انتظار داریم

کمپانی یوبی‌سافت

عنوان جدید و منحصر به فرد کمپانی یوبی‌سافت که تاکنون اخبار مختلفی پیرامون آن منتشر شده و احتمال حضور آن در طی نمایشگاه E3 سال جاری میلادی بسیار بالا می‌باشد Skull and Bones است که در ساختار از شباهت‌هایی با نسخه چهارم بازی Assassins Creed-Black Flag برخوردار می‌باشد. علاوه بر آن ارائه اطلاعات بیشتر در خصوص عنوان Beyond Good and Evil 2 و احتمال مشاهده نمایشی از گیم‌پلی بازی نیز مورد انتظار می‌شود.

هر آنچه از نمایشگاه E3 2019 انتظار داریم

صرفه نظر از عناوین نامبرده، کمپانی یو‌بی‌سافت بر طبق اخبار واصله به دنبال معرفی رسمی تعداد سه یا چهار عنوان AAA جدید در بازه زمانی مارس 2019 تا 2020 میلادی می‌باشد، اما این مهم در حال حاضر در سطح گمانه‌زنی قرار داشته و احتمال تحقق آن قابل تائید نمی‌باشد. علاوه بر آن کمپانی یو‌بی‌سافت اظهار داشته است که قصد پرش از عرضه سالیانه فرانچایز Assassin’s Creed را دارد، بنابراین نسخه جدیدی از عنوان فوق در سال جاری عرضه نمی‌شود.

کمپانی نینتندو

اگرچه سونی در نمایشگاه E3 سال جاری میلادی حضور ندارد، اما این مهم در مورد نینتندو صادق نبوده و احتمال اختصاص بخشی از نمایش به این کمپانی بالا می‌باشد. از آنجایی که تاریخ عرضه رسمی Pokemon Sword and Shield زمانی در انتهای سال جاری میلادی در نظر گرفته شده است، لذا احتمال عرضه اطلاعات بیشتر در خصوص عنوان فوق قابل انتظار می‌باشد که این موضوع قابل گسترش به دیگر عناوین Link’s Awakening Remake و Mario Maker 2 نیز است.

هر آنچه از نمایشگاه E3 2019 انتظار داریم

از جمله دیگر عناوین قابل انتظار می‌توان به ارائه اطلاعات بیشتر در خصوص Animal Crossing در قالب دستگاه نینتندو سویچ اشاره کرد، اما احتمال آن کمی پایین می‌باشد. فراتر از بازی‌های اصلی اشاره شده، اخبار تاکنون منتشر شده حکایت از آن دارند که کمپانی نینتندو در حال طراحی و توسعه عناوین Luigi’s Mansion 3 و Fire Emblem Three Houses نیز می‌باشد، بنابراین انتظار از حضور آن‌ها در طی کنفرانس منطقی به شمار می‌رود.

کمپانی Developer Digital

کمپانی Developer Digital به نمایش رفتارهای عجیب و در عین حال سرگرم‌کننده در طی کنفرانس‌های خود مشهور بوده و نمایشگاه E3 سال جاری میلادی نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشد. در مورد آنچه که این کمپانی در مقابل دید همگان به نمایش گذاشته است می‌توان به فروش نسخ بوتلگ از عناوین فعلی خود از جمله Hotline Milwaukee و Catsylvania با تخفیف یک درصد اشاره کرد.

کمپانی AMD

شروع کنفرانس AMD با نمایش نسل سوم پردازنده‌های مرکزی رایزن انجام پذیرفته است، اما نقطه عطف نمایش کمپانی ای‌ام‌دی را باید در معرفی رسمی تراشه شتاب‌دهنده گرافیکی Navi و کارت‌های گرافیک میان‌رده RX 5700 XT و RX 5700 جستجو کرد که بر طبق گفته کمپانی ای‌ام‌دی به‌صورت کاملاً اختصاصی جهت مقابله با محصولات RTX 2070 و RTX 2060 رقیب در حال عرضه به بازار می‌باشند که قیمت در نظر گرفته شده برای آن‌ها (449 دلار و 379 دلار به ترتیب) ممکن است در تحقق این امر تأثیرگذار واقع شود.

هر آنچه از نمایشگاه E3 2019 انتظار داریم

در انتها و به‌منظور حسن ختام، خانم لیسا سو، مدیر عامل کمپانی ای‌ام‌دی با نمایشی از پردازنده مرکزی شانزده هسته‌ای Ryzen 9 3950X کنفرانس را به پایان رساند. قیمت 749 دلاری در نظر گرفته برای این پردازشگر مرکزی ممکن است کمی بالا باشد، اما پتانسیل فراهم آورده شده توسط آن غیرقابل انکار بوده و پردازنده‌ای قدرتمند را بدون ورود به بازار سخت‌افزارهای رایانه‌ای بسیار گران قیمت در اختیار مصرف‌کنندگان قرار داده است.

کمپانی گوگل

از آنجایی که گوگل به دلیل عدم برخورداری از مجوز همکاری رسمی با آژانس ESA بخشی از نمایشگاه E3 به شمار نمی‌رود، اما رفتار کمپانی فوق حکایت از علاقه آن جهت پیوستن به رویداد فوق را دارد.

هر آنچه از نمایشگاه E3 2019 انتظار داریم

کمپانی گوگل در نمایش 25 دقیقه‌ای خود به ارائه جزئیات محدودی در مورد جدیدترین سرویس استریم آنلاین و برخط خود پرداخته است. این سرویس که ممکن است عنوان TL;DW Stadia بر آن اطلاق شود با پرداخت 9.99 دلار اشتراک ماهیانه به کاربران اجازه می‌دهد تا با وضوح تصویر 4K HDR و تعداد 60 فریم بر ثانیه به‌صورت کاملاً نامحدود به استریم بازی‌های رایانه‌ای و اشتراک لحظات خود با دیگران بپردازند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *