سخت‌افزار

افزایش 16 درصدی ارزش سهام کمپانی AMD با عرضه پلتفرم Rome

کمپانی ای‌ام‌دی مجدداً در حال لبخند زدن بوده و در حال سپری کردن دوران بسیار درخشان و خوشحال‌کننده‌ای می‌باشد. به نظر می‌رسد که کمپانی فوق مشکلات موجود پیرامون عرضه بر تقاضا و کاهش سرمایه نهایی را پشت سر گذاشته و با ورود به کانال 34 دلار بر هر سهم، با افزایش 85 درصدی ارزش نسبت به یک سال گذشته همراه شده است. عرضه ریز معماری Zen 2 و محصولات مبتنی بر آن همان‌طور که انتظار که می‌رفت بسیار درخشان ظاهر شده و بازار پردازنده‌های مرکزی رده مصرف‌کنندگان و سیستم‌های سرور با آغوش باز به پیشواز پردازشگرهای جدید و تازه‌نفس عرضه شده شتافته‌اند.

کمپانی ای‌ام‌دی در هفته گذشته از نسل دوم پردازنده‌های مرکزی EPYC و پلتفرم Rome برای پایگاه‌های داده و سیستم‌های سرور پرده برداشته و محصولات موجود پیرامون آن را به بازار عرضه داشته است. کمپانی‌های گوگل و توییتر در جدیدترین اعلامیه خود اظهار داشته‌اند که به دنبال استفاده از محصولات جدید منتشر شده در سرورهای خود بوده و قصد به‌روزرسانی سیستم‌های موجود را در سر دارند. آقای پاتریک مورهد، مؤسس، مدیر عامل و تحلیلگر ارشد رسانه Moors Insights & Strategy خاطر نشان کرده است که به دلیل تأخیر از جانب کمپانی اینتل در عرضه فناوری ساخت 10 نانومتر، کمپانی ای‌ام‌دی در این زمینه و تحت پوشش در آوردن بخش فوق از بازار می‌تواند نقش بسیار اساسی و عمده‌ای را بازی کند.

پرچم‌دار نسل دوم پردازنده‌های مرکزی EPYC کمپانی ای‌ام‌دی که اخیراً به‌صورت رسمی رونمایی شده است تعداد 64 هسته فیزیکی و 128 رشته پردازشی را در بطن خود پنهان کرده و پردازشگری قدرتمند و حرفه‌ای برای استفاده در بسیاری از سناریوهای مختلف به شمار می‌رود. کمپانی ای‌ام‌دی پس از انزوای طولانی مدت در بازار پردازنده‌های مرکزی با قدرتی دوچندان ظاهر شده و پس از عرضه نسل اول محصولات سری رایزن خود، همچنان با قدرت دوچندانی در حال یکه‌تازی در بازار و رقابت با رقیب دیرینه خود، یعنی کمپانی اینتل می‌باشد.

منبع: Guru3D

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *