سخت‌افزار

مدل‌های گران قیمت‌تر آیپد Pro ممکن است از میزان حافظه رم بیشتری برخوردار باشند!

مدل‌های گران قیمت‌تر آیپد Pro ممکن است از میزان حافظه رم بیشتری برخوردار باشند!

هنگامی که کمپانی اپل نسل جدید آیپد Pro های جدید خود را معرفی کرد، چندی بعد مشخص شد که تبلت‌های مذکور در بخش پردازنده مرکزی از شباهات عینی با یکدیگر برخوردار نبوده و توسط طیف مختلفی از چیپست A12 Bionic در قالب A12X Bionic مورد طراحی قرار می‌گیرند. علاوه بر آن تراشه شتاب‌دهنده گرافیکی قرار گرفته در بطن آن‌ها نیز کاملاً سفارشی‌سازی شده و بر طبق گفته کمپانی اپل، عملکردی همانند کنسول ایکس باکس وان را از خود به نمایش می‌گذارد، اما یک ویژگی مهم که کمپانی اپل از اشاره به آن سر باز زده است میزان حافظه اصلی موجود در ساختار دستگاه‌های مذکور می‌باشد.

کمپانی اپل معمولاً درزمینهٔ اشتراک میزان حافظه اصلی محصولات خود بسیار محافظه کار بوده و این مهم اغلب از طریق کدها، تست‌های بنچمارک و یا کالبدشکافی‌های دستگاه‌های مربوطه مشخص می‌شود، اما بر طبق گفته آقای Steve Troughton-Smith، به نظر می‌رسد که کمپانی اپل این بار سیاست نرم‌تری را در پیش گرفته و خبر از وجود 6 گیگابایت حافظه اصلی در بطن نسخه‌های مختلف آیپد Pro داده است، اما وی همچنین نیز اشاره داشته است که بر طبق گفته افراد گوناگون، این مهم ممکن است فقط محدود به نسخه‌های گران قیمت تبلت (اغلب مدل‌های مبتنی بر یک ترابایت حافظه داخلی) بوده و مدل‌های پایین‌تر از میزان حافظه کمتری برخوردار می‌باشند.

موضوع فوق در حالت کلی بدان معنی است که طیف تقریباً گسترده‌ای از آیپد Pro های معمولی چهار گیگابایت حافظه اصلی را در بطن خود جای داده و شش گیگابایت حافظه تنها محدود به مدل‌های گران قیمت‌تر می‌باشد. البته نباید فراموش کرد که برخلاف تلفن‌های همراه هوشمند، اغلب مصرف‌کنندگان به تغییر تبلت خود به‌صورت سالیانه اقدام نکرده و معمولاً سه یا چهار سال به استفاده از آن می‌پردازند، لذا میزان حافظه اصلی بیشتر درزمینهٔ جلوگیری از اتمام زود هنگام بازه عملکردی دستگاه و نمایش مشکلات مختلف نظیر کاهش سرعت و … تأثیرگذار می‌باشد.

تبلت آیپد Pro

نسخه 11 اینچ آیپد Pro کمپانی اپل با برخورداری از یک ترابایت حافظه اصلی با قیمتی معادل 1549 دلار به بازار عرضه شده است، در حالی که این مبلغ در نسخه 12.9 اینچی آن به 1749 دلار افزایش پیدا کرده است.

منبع: Ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید