سخت‌افزار

پردازنده Core i9-9900KS در فروشگاه اینترنتی MWave رؤیت شد

پردازنده Core i9-9900KS در فروشگاه اینترنتی MWave رؤیت شد

فروشگاه اینترنتی استرالیایی MWave در جدیدترین اقدام خود صفحه مربوط به پردازنده Core i9-9900KS کمپانی اینتل که اخیراً به‌صورت رسمی معرفی شده است را ایجاد کرده و قیمت در نظر گرفته شده برای آن را به همراه مشخصات فنی اعلام داشته است، اما تصاویر مربوط به سی‌پی‌یو به دلیل عدم عرضه هنوز آپلود نشده‌اند. بر طبق صفحه فوق، پردازشگر Core i9-9900KS کمپانی اینتل از قیمتی معادل 899 دلار استرالیایی برخوردار می‌باشد که رقم آن برابر با 605 دلار آمریکا می‌باشد.

پردازشگر جدید و تازه‌نفس کمپانی اینتل در حالت کلی نسخه‌ای بهبود یافته از سی‌پی‌یو هشت هسته‌ای Core i9-9900K (مبتنی بر معماری کافی لیک) به شمار می‌رود که قادر است تا در فرکانس مرجع 4.0 گیگاهرتز (افزایش 400 مگاهرتزی) به فعالیت پرداخته و سرعت کلاک خود را در هنگام قرارگیری تحت سربارهای پردازشی شدید در سرتاسر هسته‌های فیزیکی به رقم 5.0 گیگاهرتز (افزایش 300 مگاهرتزی) افزایش دهد. فرکانس بوست در حالت تک هسته همچنان 5.0 گیگاهرتز بوده و تفاوتی را با پردازنده Core i9-9900K ایجاد نکرده است.

اواسط هفته جاری، کمپانی ایسوس نیز با انتشار پستی درباره تغییرات بروزرسانی بایوس اظهار داشته بود که میزان انرژی مصرفی پردازنده Core i9-9900KS برابر با 127 وات می‌باشد. به نظر می‌رسد که کمپانی اینتل با عرضه این پردازشگر برای مدت زمانی می‌تواند جایگاه قدرتمندترین سی‌پی‌یو گیمینگ را از آن خود کند، اما این افتخار ممکن است مدت زمانی زیادی به طول نینجامد. پردازنده مورد بحث بدون شک از پتانسیل لازم جهت رقابت با پردازشگر ارزان قیمت (100 دلار) و بسیار محبوب Ryzen 9 3900X کمپانی ای‌ام‌دی برخوردار نبوده و محدودیت 127 واتی انرژی مصرفی نیز بیانگر آن است که فرکانس 5.0 گیگاهرتز در سرتاسر هشته هسته فیزیکی آن تنها برای مدت زمان اندکی می‌تواند فعال باقی بماند. نظیر شما چیست؟ آیا این پردازنده می‌تواند به عنوان یک تراشه عملی از جانب کمپانی اینتل مطرح بوده و یا فقط برای قدرت‌‎نمایی توسعه پیدا کرده است؟

پردازنده Core i9-9900KS در فروشگاه اینترنتی MWave رؤیت شد

منبع: TechPowerUP

دیدگاهتان را بنویسید