سخت‌افزار

نود 5 نانومتری TSMC برای تولید انبوه آماده است

نود 5 نانومتری TSMC برای تولید انبوه آماده است

کمپانی TSMC با عرضه نودهای جدید 7 و 5 نانومتری خود در زمینه تولید تراشه‌های پیشرفته به یک پیشتاز تبدیل شد و در حال حاضر نیز برای آینده و توسعه نودهای حتی پیشرفته‌تر برنامه‌ریزی می‌کند. کمپانی‌هایی مانند AMD، اپل و انویدیا به خوبی از ظرفیت‌های تولید نودهای 7 نانومتری توسط TSMC بهره بردند. اما با این حال، به‌نظر می‌رسد این کمپانی همه چیز را برای تولید انبوه نود نسل جدید و 5 نانومتری خود آماده کرده است.

با توجه به اطلاعاتی که تا به این لحظه در دسترس قرار گرفته است، ظاهرا میزان تقاضا برای این تراشه‌های جدید نیز بسیار بالا است. بر اساس گزارشی که اخیرا توسط نشریه دیجی تایمز منتشر شده است، تقریبا تمام ظرفیت تولید نود 5 نانومتری N5 شرکت TSMC تا پایان سال 2020 رزرو شده است. یکی از مهمترین دلایل این موضوع، سفارش گسترده اپل، بزرگترین کمپانی جهان است که انتظار می‌رود از تراشه‌های 5 نانومتری در نسل جدید آیفون، آیپد و مک‌بوک‌های مبتنی بر پردازنده‌های ARM استفاده کند.

این تنوع محصولات حاکی از آن است که اپل برای سال جدید به تعداد زیادی تراشه پیشرفته با فناوری ساخت 5 نانومتری نیاز دارد. علاوه بر این، شایعاتی که پیرامون مشکلات تولید نودهای 7 نانومتری مورد نیاز چیپ‌های AMD به‌کار رفته در کنسول پلی‌استیشن 5 وجود دارد چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسند، چرا که TSMC قول تامین تراشه‌های 5 نانومتری را به اپل و چند شرکت دیگر داده است.

با توجه به گزارشات منتشر شده از سوی منابع تایوانی، روند توسعه تراشه‌های PS5 در سطحی طبیعی قرار داشته و هیچ مشکلی برای عرضه این تراشه‌ها در حال حاضر یا آینده وجود نخواهد داشت. از سوی دیگر، TSMC علاوه بر اپل، به احتمال زیاد وظیفه تامین تراشه‌های مبتنی بر فناوری ساخت 5 نانومتری چند شرکت دیگر را هم بر عهده دارد که خود نشان‌دهنده عادی بودن شرایط است.

منبع: techpowerup

دیدگاهتان را بنویسید