سخت‌افزار

پردازنده Tiger Lake با سرعت 5 گیگاهرتزی رویت شد

پردازنده Tiger Lake با سرعت 5 گیگاهرتزی رویت شد

کمپانی اینتل در حال آماده‌سازی برای عرضه پردازنده‌های نسل جدید خود در خانواده Tiger Lake است. بر اساس گزارشات قبلی، این پردازنده‌ها در اواسط سال میلادی جاری روانه بازار خواهند شد. این پردازنده‌ها بر پایه هسته پردازشی جدید Willow Cove توسعه یافته و نرخ IPC حتی بالاتری را نسبت به هسته‌های پردازشی Golden Cove به‌کار رفته در پردازنده‌های Ice Lake ارائه خواهد داد.

خانواده جدید تایگر لیک از فناوری ساخت پیشرفته 10 نانومتری پلاس اینتل بهره می‌برد. همین موضوع می‌تواند افزایش فرکانس هسته نسبت به پردازنده‌های 10 نانومتری نسل قبل Ice Lake را به همراه داشته باشد. پردازنده Core i7-1068NG7 نسل دهم اینتل با توان طراحی حرارتی 28 واتی و سرعت فرکانس 4.8 گیگاهرتزی در حالت بوست، مدتی پیش رویت شد.

این پردازنده، لقب سریع‌ترین پردازنده از خانواده آیس لیک و همچنین بهترین محصول مبتنی بر فناوری تولید 10 نانومتری را به خود اختصاص داده است. اما حالا با توجه به اطلاعاتی که توسط Rogame، افشاکننده سرشناس دنیای سخت‌افزار منتشر شده است، به نظر می‌رسد بهبودهای ناشی از به‌کارگیری فناوری ساخت 10 نانومتری پلاس به واقعیت پیوسته و پردازنده Tiger Lake در حالت بوست به فرکانس 5 گیگاهرتزی نیز دست پیدا خواهد کرد.

بر این اساس، بنچمارکی منتشر شده که در آن می‌توان عملکرد این پردازنده را درون یک لپ‌تاپ مشاهده کرد. اطلاعات ثبت شده در بنچمارک نشان می‌دهد این پردازنده از 4 هسته و 8 رشته پردازشی بهره برده و سرعت هسته پایه 2.3 گیگاهرتزی را ارائه می‌دهد. این در حالی است که در حالت بوست، این فرکانس به 5 گیگاهرتز نیز افزایش می‌یابد که فوق‌العاده است. البته در حال حاضر که جزئیات زیادی در خصوص پردازنده‌های تایگر لیک در دسترس وجود ندارد، نمی‌توان با قطعیت به این اطلاعات نگاه کرد!

منبع: techpowerup

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *