سخت‌افزار

کولرهای خنک‌کننده ROG Ryuo AIO ایسوس اکنون قابل پیش خرید می‌باشند

کولرهای خنک‌کننده ROG Ryuo AIO ایسوس اکنون قابل پیش خرید می‌باشند

کمپانی ایسوس با نمایش خنک‌کننده‌های مایع پردازنده مرکزی خود در پیکربندی حلقه بسته طی نمایشگاه کامپیوتکس سال جاری همگان را شگفت‌زده کرد، به‌خصوص که سری محصولات Ryuo و حتی مدل پیشرفته‌تر Ryujin نیز موفق به کسب جایگاه ویژه‌ای در بین مصرف‌کنندگان شده‌اند. اکنون پس از معرفی رسمی خنک‌کننده‌های مذکور، امروز شاهد راه پیدا کردن نسخه‌های Ryuo 120 و Ryuo 240 به صفحات پیش‌فروش فروشندگان محبوب و قدرتمندی همچون Overclockers هستیم. محصولات سری Ryuo در حالت کلی بر پایه طراحی AIO کمپانی Asetek (احتمالاً نسل ششم، با توجه به استفاده از آن توسط دیگر مشتریان کمپانی مذکور همچون CORSAIR و EVGA با رادیاتورهای 120 یا 240 میلی‌متری) توسعه یافته‌اند.

کمپانی ایسوس با استفاده از افزودن یک نمایشگر 1.77 اینچی OLED بر فراز بلاک خنک‌کننده پردازنده مرکزی و یا پمپ به همراه یک درگاه اتصالی یو‌اس‌بی جهت پیکربندی نمایشگر و تدارک دیگر تنظیمات کولر به‌صورت نرم‌افزاری، بنای تمایز محصولات موجود در دسته‌بندی سری‌های اشاره شده را در پیش گرفته است. نمایشگر مذکور می‌تواند در زمینه نمایش اطلاعاتی همچون وضعیت فعلی سیستم، تنظیمات کولر خنک‌کننده و یا حتی تصاویر ثابت یا متحرک شخصی‌سازی شده ایفای نقش نماید.

از جمله دیگر فاکتورهای متمایز کننده محصولات Ryuo و Ryujin از یکدیگر می‌توان به طراحی مبتنی بر برند ROG فن‌های خنک‌کننده اشاره کرد که راندمان بسیار و خنک‌سازی آنی و در لحظه توسط آن‌ها مورد ادعا قرار گرفته‌اند. محصولات Ryuo 120 و Ryuo 240 هم‌اکنون با قیمتی معادل 129.95 دلار و 149.95 دلار (به‌ ترتیب) قابل پیش خرید می‌باشند. جهت مقایسه قیمت‌های نهایی با یکدیگر باید گفت که کولرهای خنک‌کننده CORSAIR H100i PRO و NZXT Kraken X52 240 mm از همان فروشگاه یکسان با قیمتی معادل 114.95 دلار و 124.99 دلار (به ترتیب) قابل خرید هستند. هر دو محصول اشاره شده طیف وسیعی از سوکت‌های مختلف و متنوع نظیر AM4 ،LGA 115x ،LGA 1366 ،LGA 2011(-3) و LGA 2066 را تحت پوشش در آورده‌اند که این خود پتانسیل استفاده از محصول را با افزایش فراوانی همراه ساخته است.

منبع: TechPowerUp

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید