سخت‌افزار

کارت‌های گرافیک سری GeForce RTX 20 دو برابر سریعتر از مدل‌های Pascal

GeForce RTX 20

کارت‌های گرافیک سری GeForce RTX 20 ماه آینده به بازار عرضه می‌شوند و با قدرت بسیار بالای خود نظر سطحی جدید از رقابت را ایجاد خواهند نمود. انتظار می‌رود ماه آینده مدل‌های GeForce RTX 2080 Ti و GeForce RTX 2080 روانه بازار شوند؛ البته با قیمتی که قطعا حیرت بسیاری از کاربران را برخواهد انگیخت!

اگر پیگیر اخبار کارت‌های گرافیک جدید انویدیا بوده باشید احتمالا تاکنون در خصوص معماری جدید Turing و مدل‌های سری RTX 20 که از آن بهره می‌برند اطلاعات کافی را بدست آورده‌اید. اما چیزی که امروز بررسی می‌کنیم این است که آیا کارت‌های گرافیک سری GeForce RTX 20  آنقدر ارزش دارند تا پول عزیزی که با زحمت فراوان جمع کرده‌اید را بابت آنها بپردازید؟

اگر در خصوص معماری جدید تورینگ مطالعه کرده باشید احتمالا موارد مانند عملکرد شش برابر سریعتر آن نسبت به معماری پاسکال را نیز شنیده‌اید. اگر این طور است باید بدانید که منظور از این جمله صرفا در خصوص فناوری ردیابی اشعه اختصاصی مدل‌های RTX می‌باشد. در شرایط واقعی تمام عناوین روز دنیا از قابلیت ردیابی اشعه انویدیا پشتیبانی نمی‌کنند. افزایش عملکرد کلی که می‌توان انتظار داشت چیزی در حدود 50 درصد یا دوبرابر است که معماری تورینگ نسبت به معماری پاسکال ارائه خواهد کرد.

از سوی دیگر با یک حساب سرانگشتی می‌توان متوجه شد که برای خرید یک کارت گرافیک سری GeForce RTX 20  مجهز به معماری تورینگ باید تفاوت قیمت تقریبا دوبرابری را نیز بپردازید. برای مثال اگر بخواهید یک کارت گرافیک 2080 Ti نسخه Founder را بخرید باید تقریبا دو برابر یک کارت گرافیک 1080 Ti، آنهم با قیمت کنونی و بدون تخفیف‌های رایج که بزودی اعمال خواهند شد، هزینه کنید.

این موضوع در خصوص دو کارت گرافیک RTX 2080 FE با GTX 1080 و RTX 2070 FE و GTX 1070 نیز صادق است.
اگر محدودیت بودجه دارید مشاهده تصاویری از بنچمارک‌های کارت‌های گرافیکی تورینگ و پاسکال می‌توان به تصمیم‌گیری بهتر شما کمک کند.

GeForce RTX 2GeForce RTX 2

 

منبع: wccftech

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید