سخت‌افزار

AMD به زودی جزییات دو معماری جدید Zen 2 و Navi را منتشر می‌کند

AMD به زودی جزییات دو معماری جدید Zen 2 و Navi را منتشر می‌کند

همان طور که می‌دانید کنفرانس Hot Chips یکی از مهمترین رویدادهاییست که در آن در خصوص جدیدترین تکنولوژی‌های مرتبط با تراشه‌های سیلیکونی صحبت می‌شود و انتظار می‌رود AMD نیز در خصوص جدیدترین معماری‌ها و فناوری‌های تولید خود در جریان این رویداد مهم جزییات جدیدی را ارائه دهد. گروه سازمان دهنده این کنفرانس در حال حاضر نام چند شرکت کننده مهم در این رویداد را اعلام نموده که شامل کمپانی‌های بزرگی مانند اینتل، مایکروسافت، علی‌بابا، انویدیا، تسلا و البته AMD می‌شود.

این غول فناوری‌ دو کنفرانس را برگزار خواهد کرد؛ نخست در تاریخ 19 آگوست کنفرانسی با عنوان Zen 2 را برگزار می‌کند که طبیعتا در جریان آن باید اطلاعات زیادی در خصوص این ریزمعماری قدرتمند و جدید را بدست آوریم که احتمالا مسیر کلی این شرکت در پردازنده‌های جدیدش را نشان می‌دهد.

اما کنفرانس دوم AMD نیز توسط لیزا سو، مدیرعامل این شرکت در همان روز برگزار می‌شود و براساس عنوان انتخاب شده برای آن می‌توان دریافت که این شرکت قصد دارد راهکارهای خود در زمینه پردازش‌های عملکرد بالا برای نسل آینده محصولات و اهداف مختلف را ارائه دهد.

AMD به زودی جزییات دو معماری جدید Zen 2 و Navi را منتشر می‌کند

روز بعدی، یعنی 20 آگوست، ارائه AMD مربوط به معماری جدید تراشه‌های گرافیکی‌اش است که با عنوان 7nm Navi GPU مشخص شده و احتمالا ادامه دهنده کنفرانس مربوط به معماری Zen 2 خواهد بود. بنابراین AMD طبق انتظار باید اطلاعات و جزییات زیادی را در ماه آگوست در خصوص معماری‌های جدید خود ارائه دهد.

همچنین این احتمال تا حد زیادی وجود دارد که این شرکت محصولات مبتنی بر دو ریزمعماری Zen 2 و Navi را پس از کنفرانس مهم Hot Chips معرفی و روانه بازار کند که با کمی فاصله می‌توانیم شاهد به کارگیری آنها در محصولات مصرفی مختلف باشیم.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *