موبایل

احتمال حضور قابلیت Touch ID و پورت USB-C در آیفون‌های 2019

iphone-xs-max

کمپانی اپل در طول چند سال اخیر تصمیمات جالب و بعضا جنجالی را اتخاذ نموده است. این غول فناوری حسگرهای اثرانگشت Touch ID را از آیفون‌های خود حذف کرد و در آیپد پروهای 2018 نیز پورت USB-C را جایگزین پورت همیشگی لایتنینگ نمود. اما حالا به نظر می‌رسد در سال 2019 می‌توانیم شاهد بازگشت مجدد حداقل یکی از این دو ویژگی به گوشی‌های آیفون‌های جدید باشیم.

براساس پیش‌بینی ژان باپتیست سو، یکی از تحلیلگران موسسه آترتون، این احتمال وجود دارد که کمپانی اپل بار دیگر از حسگرهای تشخیص اثرانگشت Touch ID و پورت USB-C در آیفون‌های 2019 خود استفاده کند. همچنین به اعتقاد وی ممکن است این بار ناچ به کار رفته در بخش بالایی طراحی جمع و جورتری داشته باشد. این پیش‌بینی‌ها در نوع خود جالب توجه هستند اما به اعتقاد بسیاری ناممکن بوده و در واقع نوعی لیست آرزو یا امکانات درخواستی محسوب می‌گردند.

اپل پیش‌تر اعلام کرده بود که از تکنولوژی جدید Face ID در آیفون ایکس استفاده خواهد کرد و تاچ آی‌دی هیچگاه یکی از گزینه‌های مطرح برای این گوشی هوشمند نبود. به همین دلیل اگر اپل بار دیگر به استفاده از Touch ID روی آورد بسیاری گمان خواهند نمود که حتما فیس آی‌دی مشکلاتی داشته است. اما از سوی دیگر استفاده از این تکنولوژی قدیمی‌ و در دسترس‌تر باعث می‌شود تا هزینه تولید آیفون‌های 2019 تا حد محسوسی کاهش یابد.

اما در خصوص پورت USB-C احتمالات بدون شک قوی‌تر بوده و صرفا زمان مشخص می‌کند که آیا اپل از این پورت جدید که دیگر تقریبا در بسیاری از پرچمداران اندرویدی مورد استفاده قرار گرفته بهره خواهد برد یا خیر. نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که اپل پیش‌تر این کار را در آیپد پرو انجام داد و بسیاری از کاربران به علت رایج‌تر بودن و همچنین امکان استفاده از لوازم جانبی بیشتر، از این تصمیم اپل استقبال کردند.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید