موبایل

تلویزیون‌های آینده سامسونگ به طور کامل وایرلس می‌شوند

سامسونگ

این روزها اکثر لوازم الکترونیکی مصرفی ما برای روشن ماندن نیازمند یک اتصال سیمی هستند. اما ظاهرا کمپانی سامسونگ در تلاش است تا فناوری جدیدی را توسعه دهد که در واقع می‌تواند تلویزیون‌ها را از هر گونه سیم و کابل اتصالی بی‌نیاز نماید. این موضوع اخیرا در پتنتی که توسط وب‌سایت LetsGoDigital شناسایی شده به خوبی دیده می‌شود.

براساس این پتنت جدید، می‌توان سیستمی را مشاهده کرد که در آن یک نوار الکترومغناطیسی در فضای بین تلویزیون و دیوار نصب شده و قرار می‌گیرد. این نوار به خصوص قادر است برق را از پایه دستگاه که به عنوان یک ساندبار نیز ایفای نقش می‌کند، تامین نموده و این یعنی تلویزیون تمام برق مورد نیاز برای روشن ماندنش را از این راه بدست خواهد آورد.

اگر این اتفاق در واقعیت بیفتد، تلویزیون دیگر به هیچ‌گونه کابل و سیمی برای اتصال به منبع برق رایج یا همان پریز نداشته و طبیعتا هم از نظر ظاهری و هم کاربردی با وضعیت به مراتب بهتری مواجه خواهیم بود. البته توجه داشته باشید که احتمالا سایر دستگاه‌ها مانند گیرنده‌های ماهواره‌ای و یا سایر موارد همچنان باید به شیوه سنتی برق مورد نیازشان را تامین کنند.

از سوی دیگر اینکه دقیقا چرا ما به یک تلویزیون کاملا وایرلس نیاز خواهیم داشت در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. مخصوصا با توجه به این نکته که فضای بین تلویزیون و پایه مخصوص آنقدر زیاد نیست که بتوانید تلویزیون را آزادانه در هر جای اتاق یا محیط منزل خود قرار دهید.

اما به هر حال نمی‌توان از این واقعیت غافل شد که با این فناوری، شلختگی و بی‌نظمی کابل‌های مختلف به مراتب کاهش یافته و همچنین این احتمال نیز وجود خواهد داشت که باتری سایر دستگاه ها مانند گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها نیز توسط پایه مخصوص تلویزیون شارژ شوند.

همانند هر پتنت دیگری، این فناوری نیز فعلا در حد یک طرح ارائه شده و ممکن است هیچگاه به تولید نرسد.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید