موبایل

نوکیا 8.1 با چیپست کوالکام اسنپدراگون 710 معرفی شد

نوکیا 8.1

کمپانی HMD Global امروز از یک گوشی هوشمند جدید تحت عنوان نوکیا 8.1 رونمایی کرد. شاید با دیدن نام این گوشی ناخودآگاه به یاد پرچمدار نوکیا یعنی Nokia 8 بیفتید اما باید بگوییم که این نسخه هیچ ارتباطی به نوکیا 8 و همچنین Nokia 8 Sirocco ندارد. در واقع این طور به نظر می‌رسد که Nokia 8.1 جانشین گوشی هوشمند نوکیا 7 پلاس باشد، به همین دلیل با محصولی مواجه هستیم که بخش‌های بالایی گوشی‌های هوشمند میان رده قرار می‌گیرد.

نوکیا 8.1 از یک صفحه نمایش 6.18 اینچی با وضوح تصویر فول اچ‌دی پلاس و نسبت تصویر 18.7:9 برخوردار بوده و فریم اصلی آن از جنس آلومینیوم سری 6000 طراحی شده است. در طراحی بدنه این گوشی هوشمند از شیشه با لبه‌های تراش خورده با تیغه‌های الماسی استفاده شده و طراحی کلی آن مشابه سایر محصولات HMD Global تمیز و سطح بالا به نظر می‌رسد.

محصول جدید نوکیا و HMD Global به صورت پیش فرض از اندروید 9 پای بهره برده و در طرح Android One گوگل قرار دارد. در بخش پردازشی شاهد یک چیپست کوالکام اسنپدراگون 710 و 4 گیگابایت حافظه رم هستیم که توان مناسبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به لطف 64 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی نیازمندی بسیاری از کاربران برطرف خواهد شد اما اگر این میزان کافی نبود می‌توانید با استفاده از کارت‌های حافظه microSD آن را ارتقا دهید.

در بخش دوربین نوکیا یک دوربین 20 مگاپیکسلی را در بخش جلویی و ترکیب دو دوربین 12 و 13 مگاپیکسلی در عقب را مورد استفاده قرار داده است. دوربین‌های عقب به لرزشگیر اپتیکال و لنزهای با کیفیت زایس مجهز هستند. یک باتری 3500 میلی‌آمپرساعتی وظیفه تامین انرژی نوکیا 8.1 را برعهده دارد. دوربین به کار رفته در این گوشی هوشمند از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند تشخیص خودکار صحنه و همچنین ویژگی‌های انحصاری نوکیا تحت عنوان Pro Camera نیز بهره می‌برد.

HMD Global قرار است این گوشی هوشمند را در رنگ‌های مختلف و با قیمت 450 دلار هفته آینده برای منطقه خاورمیانه عرضه کند. انتظار می‌رود به زودی سایر بازارها نیز به این محصول دسترسی پیدا کنند.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید