موبایل

گوشی هوشمند 5G وان‌پلاس زیر 1000 دلار قیمت خواهد داشت

5G

اگر اخبار دنیای گوشی‌های هوشمند را دنبال کنید حتما می‌دانید که مدتی پیش، مدیرعامل کمپانی چینی وان‌پلاس در جریان رویداد Qualcomm Snapdragon Summit اعلام کرد که وان‌پلاس نخستین تولیدکننده‌ای خواهد بود که چیپست کوالکام اسنپدراگون 855 استفاده می‌کند. همان طور که می‌دانید این چیپست قدرتمند از فناوری ارتباطی نسل پنجم یا 5G نیز پشتیبانی می‌کند.

اگر به صحبت‌های قبلی وان‌پلاس توجه کنیم نیز متوجه خواهیم شد این کمپانی چند بار اعلام کرده که برای ارائه قابلیت ارتباطی نسل پنجم به گوشی‌های هوشمندش برنامه‌هایی دارد. پیت لائو، مدیرعامل این کمپانی چینی در گفتگو با وب‌سایت Engadget ضمن اشاره مجدد به این مطلب، اضافه کرد که وان‌پلاس تمام تلاشش را می‌کند تا گوشی هوشمند مجهز به فناوری 5G خود را با قیمتی پایینتر از 1000 دلار عرضه کند.

گفتنی است پیش‌تر بسیاری بر این اعتقاد بودند که به کارگیری فناوری ارتباطی نسل پنجم در گوشی‌های هوشمندی که سال میلادی آینده روانه بازار می‌شوند کار چندان درستی نیست، چرا که این فناوری نسبتا جدید بوده و به همین دلیل احتمالا کاربران به منظور بهره‌گیری از آن باید هزینه بالایی را صرف خرید گوشی هوشمند سازگار با این تکنولوژی صرف کنند.

هنوز مشخص نیست که آیا وان‌پلاس واقعا قادر هست نخستین گوشی هوشمند مجهز به قابلیت 5G خود را با قیمتی کمتر از 1000 دلار عرضه کند یا خیر، اما روند قیمتی که محصولات تولیدی این کمپانی در طول چند سال اخیر طی کرده‌اند، کاملا افزایشی بوده است. اگر به یاد داشته باشید وان‌پلاس نیز مشابه بسیاری از تولیدکنندگان چینی دیگر، کار خود را با عرضه گوشی‌های هوشمند پرچمدار با ارزش خرید بسیار بالا آغاز نمود، در حالی که این روزها محصولات رده بالای آن قیمتی مشابه با قیمت پرچمداران اندرویدی در 2 یا 3 سال پیش دارند.

خوشبختانه وان‌پلان هنوز ازبازه قیمتی 1000 دلاری عبور نکرده و امیدواریم این اتفاق حداقل برای محصولاتی که سال 2019 عرضه می‌کند اتفاق نیفتد. به هر حال انتظار نداشته باشید این گوشی هوشمند قیمت کمتر از 750 یا حتی 850 دلار داشته باشد!

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید