موبایل

چپیست Kirin 980 هواوی Mate 20 عملکرد قدرتمندی را به ثبت رساند

Kirin 980

گوشی هوشمند هواوی Mate 20 این روزها در دنیای اسمارت‌فون‌ها جنجال زیادی را به راه انداخته و چیپست جدید ساخت هواوی که در این گوشی بکار رفته است به نظر می‌رسد آن را به قدرتمندترین دستگاه اندرویدی موجود در بازار تبدیل خواهد نمود. اخیرا تصویری منتشر شده که عملکرد گوشی هوشمند میت 20 با شماره مدل LYA-L29 را در اپلیکیشن بنچمارک‌گیری Geekbench نشان می‌دهد.

همان طور که در این تصویر می‌توان دید عملکرد چیپست جدید هواوی تحسین برانگیز بوده و ظاهرا این چیپست نسبت به نسل قبلی یعنی Kirin 970 به مراتب سریع‌تر و کارآمدتر عمل می‌کند. چندی پیش آقای ریچارد یو، مدیرعامل گروه تجاری محصولات مصرفی هواوی، این سیستم‌روی‌چیپ جدید را به طور رسمی رونمایی کرد.

تا به این لحظه می‌توان گفت که Kirin 980 ترکیبی از عملکرد رده بالا، بهینگی، فناوری‌های ارتباطی سطح بالا و همچنین دو پردازشگر مخصوص NPU AI را ارائه می‌دهد. زمانی که امتیازهای بدست آمده توسط سایر گوشی‌های هوشمند را مشاهده می‌کنیم، چیپست جدید هواوی با فاصله زیاد و قابل توجهی از آنها پیشی گرفته است.

برای مثال گوشی هوشمند وان‌پلاس 6 امتیازهای 2370 و 8720 را به ترتیب در بخش تک و چندهسته‌ای بدست آورده در حالی که هواوی P20 Pro امتیاز 1900 و 6700 را در همین بخش‌ها کسب نموده است. اگرچه براساس ادعای سازنده Kirin 980 احتمالا قدرتمندترین و پرسرعت‌ترین چیپست موبایل موجود در بازار خواهد بود، اما کسی نمی‌داند دقیقا تا چه اندازه‌ای این اتفاق رخ می‌دهد.

 

Kirin 980در تصویری که به تازگی منتشر شده می‌توان یک گوشی هوشمند با شماره مدل Huawei LYA-L29 را مشاهده کرد که در بنچمارک Geekbench موفق به کسب امتیاز 3390 در تست تک هسته‌ای و 10318 در بخش چندهسته‌ای شده است. این دستگاه اندرویدی احتمالا هواوی میت 20 یا میت 20 پرو نام داشته و از 6 گیگابایت حافظه رم و از نهمین نسخه از اندروید با نام Pie بهره می‌برد.

منبع: wccftech

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید