سایر گجت‌ها

شارپ نسل دوم تلویزیون و مانیتورهای 8K خود را معرفی کرد

8K

کمپانی شارپ سه مدل جدید 60، 70 و 80 اینچی خود را معرفی می‌کند که قرار است سطح جدیدی از تجربه بصری و عمق رنگ را به کاربر ارائه دهند. دومین نسل از تلویزیون‌های 8K این تولیدکننده ژاپنی احتمالا در سال میلادی آینده در اروپا عرضه خواهد شد؛ این در حالیست که کاربران آسیایی می‌توانند این مدل‌های جدید را زودتر از بقیه دریافت کنند.

تلویزیون LV-70X500E از تکنولوژی فوتون UC و HDR پشتیبانی نموده اما از تیونر بی‌بهره است. این مدل از یک پنل ال‌سی‌دی با کیفیت بسیار بالای 8K که رزولوشنی معادل 7680 در 4320 پیکسلی را ارائه می‌کند برخوردار بوده و تعداد پیکسل‌های نمایش داده شده با این رزولوشن چهار بار بیشتر از صفحات نمایش 4K و شانزده بار بالاتر از پنل‌های Full HD می‌باشد. قیمت این مدل چیزی حدود 12 هزار یورو خواهد بود.

کمپانی Sharp با معرفی مدلLV-70X500E  به عنوان یکی از پیشگامان تلویزیون‌های 8K شناخته می‌شود. تلویزیون‌های 8K کیفیتی بالغ بر 33 مگاپیکسل را ارائه نموده و به همین دلیل کاربر می‌تواند کوچکترین جزییات، دقت رنگی بسیار بالا و کاملا واقعی را به همراه زوایای دید بهبود یافته تجربه نماید.

از آنجایی که میزان فروش تلویزیون‌های بزرگتر از 55 اینچ در اروپا طی دو سال گذشته رشد محسوسی داشته است شارپ در نظر دارد با توسعه این پنل‌ها، افرادی که به دنبال صفحات نمایش بزرگ هستند را نیز راضی نگه دارد. این افزایش در اندازه صفحه نمایش طبیعتا باعث شده تا کاربران به دنبال رزولوشن‌های بالاتر این پنل‌ها نیز باشند. هر چه تعداد پیکسل‌های نمایش داده شده بالاتر و نزدیک به هم باشند، کاربر حتی در نزدیک‌ترین فاصله‌ها نسبت به تلویزیون می‌تواند تصاویری کاملا شارپ را مشاهده کند.

8K

مدل 80 اینچی که در واقع پرچمدار شارپ نیز محسوب می‌شود از پنل پیشرفته UV2A II LCD بهره می‌برد که جدیدا توسط این کمپانی توسعه یافته و از تکنولوژی انتقال نور کارآمد برخوردار است. این محصول با شماره مدل 8T-C80AX1 نیز در کشورهای اروپایی عرضه خواهد شد.

منبع: guru3d

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *