سایر تکنولوژی‌ها

مدیاتک یک سیستم تشخیص چهره ارزان قیمت را توسعه می‌دهد

سیستم تشخیص چهره

ابزارها و سیستم‌های تایید هویت از طریق چهره چندان جدید و خارق‌العاده محسوب نمی‌شوند. این ابزارها را قبلا نیز در سیستم عامل اندروید به عنوان یکی از ویژگی‌های امنیتی شاهد بودیم. با این حال تقریبا با قاطعیت می‌توان گفت که هنوز هیچ شرکتی موفق نشده است دستاوردی که اپل با فناوری Face ID خود بدست آورده را تجربه کند.

بنظر می‌رسد در این بین مدیاتک یکی از شرکت‌هایی خواهد بود که این روند را تغییر می‌دهد. تا به این لحظه تعدادی از گوشی‌های هوشمند اندرویدی از قابلیتی مشابه با تکنولوژی فیس آی‌دی اپل برخوردارند، اما مدیاتک قصد دارد سیستم تشخیص چهره جدیدی را توسعه دهد که در گوشی‌های ارزان قیمت نیز قابلیت استفاده داشته باشد. در واقع تا به این لحظه فقط پرچمداران اندرویدی به این فناوری تایید هویت مجهز شده‌اند.

اگر این موضوع صحت داشته باشد بسیاری از تولیدکنندگان قادر خواهند بود تا سیستم تشخیص چهره را در محصولات اندرویدی ارزان قیمت و میان رده خود ارائه دهند. فناوری جدید مدیاتک Active Stereo نام داشته و با چیپست‌های Helio P60 و P22 این شرکت سازگاری خواهد داشت.

این سیستم تشخیص چهره برای کارکرد مطلوب به دو لنز اینفرارد، یک الگوریتم تشخیص چهره برپایه یادگیری ماشینی و یک موتور شتاب دهنده عمق میدان که در چیپست‌های جدید Helio به منظور تولید بوکه یا محوشدگی پس‌زمینه در تصاویر اصلی و سلفی مورد استفاده می‌گیرد، نیاز خواهد داشت.

به هر حال با این جزییات اندک نمی‌توان پیش‌بینی درستی از نحوه عملکرد این سیستم جدید نسبت به Face ID اپل داشت. از سوی دیگر هنوز مشخص نیست که این سیستم قرار است چه زمانی عرضه شده و یا نحوه استقبال تولیدکنندگان و کاربران چگونه خواهد بود.

به اعتقاد برخی از کارشناسان، فناوری فیس‌ آی‌دی اپل برتری کاملا محسوسی را نسبت به سایر سیستم‌های مشابه به آنها داده به طوری که 2.5 سال طول می‌کشد تا فناوری جدیدی در سطح این سیستم تایید هویت به بازار ارائه شود.

 

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید