سایر تکنولوژی‌ها

ممنوعیت فروش تراشه‌های TSMC به هواوی توسط دولت ایالات متحده

ممنوعیت فروش تراشه‌های TSMC به هواوی توسط دولت ایالات متحده

دولت ایالات متحده یا به طور خاص رییس جمهور ترامپ در حال بررسی تصمیم قانون جدیدی برای تحریم هر چه بیشتر شرکت هواوی هستند. در این قانون جدید ایالات متحده قصد دارد فروش و عرضه تراشه‌های مختلف TSMC به هواوی را ممنوع کند. متاسفانه هواوی این روزها به یکی از قربانیان جنگ اقتصادی ایالات متحده و کشور چین بر سر بازار تکنولوژی‌‌ تبدیل شده است.

دونالد ترامپ، رییس جمهور فعلی ایالات متحده آمریکا در تلاش است تا از فعالیت و نفوذ هر گونه نیروی خارجی که قصد رقابت و یا شکست دادن شرکت‌های آمریکایی فعال در حوزه تکنولوژی را داشته باشند، جلوگیری نماید. پیش‌تر نیز دولت ایالات متحده با تصویب قوانینی تلاش کرد تا از میزان تسلط هواوی بر بازار تکنولوژی‌های رده بالا بکاهد.

ممنوعیت فروش تراشه‌های TSMC به هواوی توسط دولت ایالات متحده

در این راستا ایالات متحده آمریکا مدعی شده بود که تجهیزات ارتباطی نسل پنجم یا 5G شرکت هواوی اطلاعاتی را در اختیار سرویس‌های اطلاعات کشور چین قرار می‌دهد. در واقع آمریکا معتقد است چین با استفاده از تجهیزات هواوی از شهروندان آمریکایی جاسوسی می‌کند. اگرچه هواوی این اتهامات را بی اساس خواند و رد کرد اما به هر حال دولت ایالات متحده موفق شد بر روی وجهه این غول فناوری چینی تاثیری منفی بگذارد.

یکی از مسئولین رده بالای کمپانی TSMC در گفتگو با روییترز ضمن اشاره‌ای کوتاه به احتمال ممنوع شدن فروش تراشه به هواوی اعلام کرد که به سوالات فرضی نشریات پاسخ نداده و در خصوص مشتریان خود (احتمالا هواوی) اطلاعات را ارائه نخواهد کرد. دولت ایالات متحده به منظور افزایش کنترل خود بر روی این ابر تولیدکننده نیمه‌رسانای چینی در نظر دارد یک مدل مجوزدهی جدید را به کار بگیرد. این یعنی ممکن است تمامی خطوط تولید تراشه TSMC در صورت ایجاد ممنوعیت عرضه به سایر کشورها در معرض خطر قرار بگیرند.

منبع: techpowerup

دیدگاهتان را بنویسید