سایر تکنولوژی‌ها, سایر گجت‌ها

نسخه سازمانی نسل دوم عینک Google Glass رویت شد

Google Glass

در حالی که نخستین نسل از عینک هوشمند Google Glass به موفقیت چندانی دست نیافت و یکی از دلایل آن احتمالا جلوتر بودن این محصول نسبت به زمان خود بوده است، به نظر می‌رسد کمپانی گوگل قصد دارد یک بار دیگر شانس خود را با عرضه دومین نسل از عینک هوشمندش امتحان کند، با این تفاوت که این بار گوگل عینکش را برای سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ ارائه خواهد نمود.

در واقع براساس اطلاعاتی که به تازگی منتشر شده‌اند ظاهرا گوگل در حال ساخت دومین نسل از نسخه سازمانی عینک گوگل گلس است. طبق پست جدیدی که در وب‌سایت تکنوبلاگ منتشر شده به نظر می‌رسد دومین نسل از Google Glass Enterprise Edition برای نخستین بار در فضای مجازی رویت شده است. براساس تصاویری که منتشر شده و با فرض براینکه آنها واقعی هستند، می‌توان دریافت که یکی از تغییرات اصلی صورت گرفته در این نسل، تغییر سیستم پین مغناطیسی عینک است که برای شارژ و تبادل اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گوگل این بار تصمیم گرفته تا از فناوری مرسوم و استانداردی مانند USB-C برای این بخش استفاده کند که البته خبر بسیار خوبی نیز محسوب می‌شود. اگرچه تصاویر اطلاعات بیشتری در خصوص اینکه باید انتظار چه امکانات و قابلیت‌هایی را بکشیم ارائه نمی‌دهد اما براساس بنچمارک‌هایی که مدتی پیش از Google Glass منتشر شده بود، احتمال به کارگیری یک چیپست اسنپدراگون 710 کوالکام مجهز به مودم LTE داخلی، بلوتوث 5.0، وای‌فای، یک دوربین 32 مگاپیکسلی، 3 گیگابایت حافظه رم و در نهایت پلتفرم اختصاصی اندروید 8.0 اوریو در این محصول وجود دارد.

هنوز هیچ اطلاعاتی در خصوص زمان احتمالی معرفی یا عرضه این عینک هوشمند در دسترس نمی‌باشد اما به هر حال این محصول برای استفاده توسط سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ ارائه خواهد شد و به همین دلیل ممکن است به عنوان یک کاربر عادی هیچگاه دستتان به این عینک هوشمند نرسد.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *