سایر تکنولوژی‌ها

IBM حسگر اثرانگشت جدیدی با قابلیت ردیابی سلامت فرد را تولید می‌کند

IBM

بسیاری بر این باورند که میزان نگه داشتن جسمی می‌تواند نشان دهنده قدرت بدنی و سلامت عمومی آن فرد است. برای مثال این کار می‌تواند نشان دهنده مهارت‌های شناختی و یا حتی سلامتی سیستم قلبی عروقی شما باشد. به تازگی محققان IBM موفق شده‌اند حسگری را توسعه بدهند که بر روی ناخن انگشت شما قرار گرفته و می‌تواند قدرت شما در زمینه نگه داشتن یک شیئ مورد آزمایش قرار دهد.

حسگر جدید آی‌بی‌ام اساسا بر روی ناخن یکی از انگشتان شما نصب شده و زمانی که یک جسم خود برداشته و آن را محکم نگه می‌دارید، حسگر می‌تواند به میزان تغییر شکلی که در ناخن انگشت ایجاد شده دسترسی پیدا کرده و براساس پارامترهایی که از پیش تعیین شده‌اند قدرت نگهداشتن و در نتیجه میزان سلامتی‌تان را اعلام کند.

اطلاعات بدست آمده از تغییرات شکل ناخن سپس توسط حسگر مورد پردازش قرار گرفته و توسط یک الگورتیم مجهز به یادگیری ماشینی تفسیر می‌شود. خروجی این اطلاعات می‌تواند به شما بگوید وضعیت سلامتی شما به چه صورتی است. برای مثال اگر بیماری پارکینسون داشته باشید این حسگر قادر است به شما اعلام کند.

به گفته محققین IBM ناخن انگشت در هنگام ایجاد فشار می‌تواند دچار تغییر شکل، خمیدگی و حتی جابجایی شود. در واقع وقتی یک جسم یا سطحی را با انگشتان خود می‌گیرید و یا حتی زمانی که انگشتان خود را می‌کشید، ناخن دچار تغییرات مختلفی می‌شود. این تغییرات معمولا در حد چند میکرون بوده و به هیچ عنوان توسط چشمان غیرمسلح قابل رویت نمی‌باشند. اما اگر حسگرهایی دقیق و کالیبره شده را مورد استفاده قرار دهیم می‌توان این اطلاعات را به سادگی ثبت نمود.

اگرچه حسگر جدید IBM در واقع برای کمک به تشخیص بیماری پارکینسون توسعه یافته است، اما محققین معتقدند پتانسیل‌های بیشتری در آن وجود دارد که می‌توان در سایر زمینه‌ها نیز از این حسگر استفاده نمود.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید