موبایل

اپل در حال کار بر روی تکنولوژی جدید حسگر اثرانگشت در آیفون است

اثرانگشت

قابلیت Face ID ممکن است برای چند سال آینده در گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد اپل به عنوان اصلی‌ترین ویژگی امنیتی مورد استفاده قرار بگیرد. اپل به نوعی توضیح داد که چرا قابلیت جدیدش از امنیت بالاتری برخوردار است، اما نکته مهم در خصوص آن برخی محدودیت‌هاییست که به همراه قابلیت مذکور وجود دارد.

برای مثال برای باز کردن قفل گوشی آیفون خود حتما باید به آن نگاه کنید، اما در فناوری تشخیص اثرانگشت شما بدون نیاز به نگاه کردن و دقت به گوشی صرفا با لمس دکمه یا صفحه نمایش می‌توانید قفل را باز کنید.

شاید اپل این سودمند بودن حسگرهای تشخیص اثرانگشت در شرایط مشابه را شناسایی نموده و به همین دلیل با توجه به اطلاعات منتشر شده اخیر، بر روی بهبود تکنولوژی اسکن اثرانگشت در آیفون‌های جدیدش همچنان تمرکز خواهد داشت. این قابلیت تحت عنوان کدگذاری پالس آکوستیک به منظور تصویرسازی دستگاه‌ها یا ورودی‌های اطلاعات در یک دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم در واقع با استفاده از صدا می‌تواند هر جسم یا شئی که با حسگر در تماس قرار می‌گیرد تشخیص دهد؛ این شامل انگشت انسان نیز می‌شود.

این سیستم قادر است با فرستادن پالس‌های صوتی به سمت انگشت و برخورد آنها با انگشت می‌تواند الگوی اثرانگشت‌های مختلف را شناسایی کند. بدین ترتیب کاربر بدون اینکه نیاز به لمس مستقیم یک دکمه یا یک بخش خاص از صفحه نمایش را داشته باشد می‌تواند با استفاده از اثرانگشت انحصاری خود، قفل گوشی را باز کند.

متاسفانه این فناوری در حال حاضر صرفا به عنوان یک پتنت به ثبت رسیده و هنوز نمی‌دانیم آیا اپل قصد توسعه و تولید انبوه آن را دارید یا خیر. تا به این لحظه گوشی‌های هوشمند آیفون و لپ‌تاپ‌های مک‌بوک اپل از فناوری حسگر اثرانگشت بهره می‌برند و این در حالیست که آیپد پرو 2018 از قابلیت جدید فیس ‌آی‌دی برخوردار است.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید