راهنمای خرید

Western Digital Elements، ارزانترین هارد دیسک اکسترنال 1 ترابایت بازار + کد تخفیف

با پیشرفت علم و دانش، حوزه ذخیره‌سازی دائمی اطلاعات رنگ و لعاب تازه‌ای را به خود گرفته و از وضعیت سنتی پیشین خارج شده است. لوح‌های فشرده و حافظه‌های فلش به‌عنوان محصولاتی جهت حفظ و نگهداری طولانی مدت اطلاعات با قابلیت نقل مکان طراحی و روانه بازار شده‌اند، اما تمامی سخت‌افزارهای فوق با توجه به نقاط ضعف خود نظیر گنجایش اندک، حساسیت بالا و ظرافت، قیمت و … در ذخیره‌سازی طولانی مدت حجم عظیمی از محتویات مناسب به شمار نرفته و بسیاری به دنبال یافتن جایگزینی برای آن‌ها می‌باشند که بهترین محصولات موجود را می‌توان در میان دیسک‌های سخت خارجی یا به عبارتی دیگر هارد دیسک‌های اکسترنال جستجو کرد.

هارد اکسترنال با تنوع ظرفیت ذخیره‌سازی اطلاعات، اندازه کوچک، قابلیت حمل و پشتیبانی از طیف وسیعی از قابلیت‌های مختلف نه تنها امکان حمل و نقل فایل‌های مورد نیاز را فراهم آورده، بلکه محافظت ویژه‌ای را از محتویات حیاتی کاربران نیز ترتیب داده و بهترین انتخاب موجود در حوزه فوق به شمار می‌روند. بهترین دیسک سخت یک ترابایتی موجود در بازار چیست؟ کدام یک از ویژگی‌های درایوهای مذکور در تغییر هزینه ساخت و قیمت نهایی آن‌ها تأثیرگذار می‌باشند؟

اگرچه برخی از مشخصات فنی نظیر سرعت چرخش، ظرفیت ذخیره‌سازی، سرعت انتقال اطلاعات و … در قیمت تمام شده دیسک‌های سخت اکسترنال تأثیرگذار هستند، اما برخی از ویژگی‌ها منجر به افزایش و یا کاهش قیمت آنها می‌گردد.

استحکام بالا و مقاومت در برابر ضربه و آب

هارد دیسک‌های اکسترنال به دلیل قابلیت حمل خود باید از مقاومت و استحکام بیشتری نسبت به عوامل مخرب محیطی همچون آب و گرد و غبار برخوردار بوده و پوشش بیرونی و ساختار درونی آن‌ها بطن درایو را از بروز آسیب در صورت بروز ضربات ناگهانی و یا سقوط ناخواسته بر روی سطوح سختی همچون زمین محافظت نمایند. این مهم از جمله عوامل بسیار تأثیرگذار در تغییر قیمت نهایی دیسک‌های مورد بحث به شمار رفته و وابسته به گستردگی محافظت به ارمغان آورده شده نیز متفاوت می‌باشد.

طراحی درایو مطابق با استاندارد نظامی ایالات‌متحده آمریکا تحت عنوان MIL-STD و همچنین پشتیبانی از استاندارد IP68 (و یا IPX8) در افزایش استحکام دیسک سخت نسبت به ضربات وارده و همچنین مقاومت در برابر آب و گرد و غبار تأثیرگذار بوده و محصول خریداری شده می‌تواند در شرایطی همچون بارش باران و … مورد استفاده قرار گیرد. از جمله محصولات قابل پیشنهاد در این حوزه می‌توان به دیسک سخت اکسترنال HD710 Pro از کمپانی ای‌دیتا اشاره کرد. در صورت نیاز می‌توانید محصول ارزان قیمت‌تر AC531 را جایگزین درایو فوق نمایید، اما ویژگی‌های منحصر به فرد آن به مقاومت در برابر ضربه و گرد و غبار کاهش پیدا کرده و دیگر ضد آب نمی‌باشد.

هارد دیسک اکسترنال ارزان قیمت بازار کدام است؟

گارانتی

بدون شک گارانتی در نظر گرفته شده برای نه تنها دیسک‌های سخت اکسترنال، بلکه تمامی محصولات الکتریکی و الکترونیکی در قیمت نهایی آن‌ها تأثیرگذار بوده و نیاز به توضیح اضافی در مورد این موضوع نمی‌باشد. افزایش طول دوره گارانتی با فزونی قیمت درایوهای اکسترنال رابطه مستقیم داشته و در صورتی که نسبت به نگهداری محصول از دقت پایین‌تری برخوردار هستید، پیشنهاد می‌شود تا دیسک‌های دارای مدت زمان گارانتی فراتر را انتخاب نمایید، اما اکیداً توصیه می‌شود تا شرایط و ضوابط ابطال تضمین شرکت گارانتی کننده را مطالعه نمایید تا از بروز آسیب‌های مربوطه و ابطال گارانتی مطلع شوید.

جهت افزایش سرعت کسب نتیجه و جلوگیری از بروز مشکلات در تعویض و یا تعمیر دیسک، پیشنهاد می‌شود تا محصولی که قصد خریداری آن را در سر دارید توسط یک شرکت پرآوازه و دارای اصالت گارانتی شده و تحقیق و بررسی مناسبی را در این خصوص پیش از اقدام به خرید انجام دهید. دیسک‌های سخت اکسترنال کمپانی وسترن دیجیتال به دلیل برخورداری از نمایندگی و واردات توسط شرکت‌های دارای قدمت از اولویت فراتری در گارانتی برخوردار می‌باشند که از جمله آن‌ها می‌توان به محصول با 24 ماه گارانتی اصلی توسط شرکت‌هایی همچون سازگار، آواژنگ و الماس اشاره کرد.

هارد دیسک اکسترنال ارزان قیمت بازار کدام است؟

پشتیبانی نرم‌افزاری

پشتیبانی نرم‌افزاری دیسک‌های سخت اکسترنال در فراهم آوردن سهولت مدیریت درایو، تهیه خودکار نسخه پشتیبان از محتویات و همچنین افزایش ایمنی اطلاعات مهم و حیاتی با رمزگذاری آن‌ها تأثیرگذار می‌باشد. در صورتی که قصد شما از تهیه و خرید یک هارد دیسک اکسترنال، استفاده مرتب از آن جهت بکاپ اطلاعات است، انجام خودکار این مهم در جلوگیری از هدر رفت زمان می‌تواند بسیار مثمر الثمر واقع شود. علاوه بر آن حمل و نقل درایو و استفاده از آن در موقعیت‌های گوناگون نیز اطمینان خاطر فراتری در عدم دسترسی به اطلاعات محافظت شده در صورت بروز مشکلاتی همچون فراموشی، سرقت و … را با خود به ارمغان می‌آورد، اما اگر هدف از تهیه و خرید درایو، آرشیو طولانی مدت محتویات غیر مهمی همچون فیلم‌ها و سریال‌های مورد علاقه است، اهمیت مؤلفه‌های فوق با کاهش کمتری همراه شده و افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی اطلاعات در اولویت قرار می‌گیرد. خوشبختانه دیسک‌های سخت اکسترنال کمپانی‌های وسترن دیجیتال و سیگیت درزمینهٔ پشتیبانی نرم‌افزاری نسبت به دیگر کمپانی‌های هم‌رده خود از دست بالاتری برخوردار می‌باشند  که از جمله آن‌ها می‌توان به محصول My Passport 1TB از کمپانی وسترن دیجیتال اشاره کرد.

هارد دیسک اکسترنال ارزان قیمت بازار کدام است؟

ویژگی‌های ظاهری

کمپانی‌های حاضر در صنعت تولید و طراحی هارد دیسک‌های اکسترنال به‌منظور افزایش جذابیت، برخی از محصولات خود را همراه با طرح‌های ظاهری و همچنین استفاده از مواد ویژه در طراحی آن‌ها روانه بازار می‌نمایند که از جمله آن‌ها می‌توان به درایو پورش دیزاین P922 از کمپانی لسی اشاره کرد. این نکته را مدنظر داشته باشید که فاکتور منحصر به فرد بسیاری از محصولات این دسته صرفاً در ظاهر زیبا و چشم‌نواز آن‌ها پیاده‌سازی شده و پشتیبانی از قابلیت‌های ویژه نظیر مقاومت در برابر ضربه، آب و گرد و غبار توسط آن‌ها به ارمغان آورده نشده است. در ادامه به معرفی برخی از دیسک‌های سخت اکسترنال یک ترابایتی ارزان قیمت موجود در بازار و نقاط قوت آن‌ها می‌پردازیم.

هارد دیسک اکسترنال ارزان قیمت بازار کدام است؟

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال Elements Portable 1TB

هاردهای اکسترنال وسترن دیجیتال از مدت‌ها پیش دارای محبوبیت خاصی در بازارهای داخلی هستند. وسترن دیجیتال دارای چندین مدل هارد اکسترنال برای کاربردهای مختلف است و تمام کاربری‌ها را پوشش می‌دهد. ظرفیت 1 ترابایت، فضایی است که اغلب ما به دنبال آن هستیم. هارد اکسترنال وسترن دیجیتال المنت 1 ترابایتWestern Digital Elements 1TB ارزانترین هارددیسک اکسترنال 1 ترابایت بازار است که علاوه بر قیمت بسیار مناسب، از کیفیت، دوام و ایمنی بسیار خوبی برخوردار است. این هارد به دلیل ابعاد کوچک و طراحی زیبایی که دارد، حس خوبی را القا می‌کند. این هارددیسک فاقد نرم افزارهای امنیتی وسترن دیجیتال است که باعث شده قیمت آن نسبت به سری My Passport Ultra کمتر باشد. ویژگی‌های نرم افزاری یاد شده می‌تواند برای بسیار از افراد غیر ضروری باشد. وسترن دیجیتال المنت با 2 سال گارانتی عرضه می‌شود و هم اکنون از فروشگاه جیبانو به تهیه آن بپردازید.

ارزانترین هارد دیسک اکسترنال یک ترابایت بازار کدام است؟ (تیر ماه 1398)

در پایان اولین خواننده‌ای که دیدگاه خود را با ما در میان بگذارد، می‌تواند از کد تخفیف ji-externals برای خرید هارد اکسترنال مورد نظر خود استفاده کند.

ارزانترین هاردهای اکسترنال 1 ترابایت بازار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید