سخت‌افزار

حافظه‌های رم‌ جدید Vengeance کورسیر با سرعت 5000 مگاهرتز معرفی شدند

کورسیر رم‌های جدید سری Vengeance را معرفی کرد؛ سرعت 5000 مگاهرتز

اخیرا کمپانی کورسیر (Corsair) حافظه‌های رم‌ DDR4 جدیدی را از سری Vengeance معرفی کرده است که با سرعت 5000 مگاهرتز همراه هستند. کمپانی کورسیر به عنوان یکی از تولید کنندگان حافظه اصلی رم، نامی آشناست و این کیت‌های 5000 مگاهرتزی DDR4 توانستند پس از بهینه سازی توسط شرکت سازنده و همکاری دو شرکت دیگر، کنترل کننده حافظه پردازنده‌های AMD RYZEN را به چالش کشیده و رکورد جدیدی را به ثبت برسانند.

کنترل کننده حافظه رم کامپیوتر قطعه‌ای بسیار کوچک به نام IMC است که در درون پردازنده قرار می‌گیرد. این قطعه وظیفه دارد تا سرعت، زمان بندی و برخی از پروسه‌های دیگر در رابطه با RAM را تعیین و تنظیم کند. گفتی است، کمپانی AMD برای پردازنده‌های سری RYZEN خود نتوانست در نسل اول و دوم IMC (کنترلر حافظه) مناسبی را طراحی کند و معمولا این پردازنده‌ها با حافظه‌های رم پرسرعت سازگاری نداشتند. حال همکاری سه شرکت MSI ، AMD و کورسیر مسبب شده تا برای اولین بار، پلتفرم X570 بتواند به فرکانس 5000 مگاهرتز حافظه رم دست پیدا کند.

کیت‌های حافظه جدید Vengeance شرکت کورسیر در حال حاضر سریع‌ترین حافظه‌های اصلی موجود برای مادربردهای شرکت AMD با پردازنده‌های RYZEN نسل سوم است. گفته می‌شود این کیت‌ها شامل دو ماژول رم با ظرفیت 8 گیگابایت بوده و قیمت نهایی آن 1225 دلار است.

برای اطمینان از پایداری و عملکرد صحیح این حافظه‌ها، شرکت کورسیر رم‌های جدید Vengeance را با پردازنده‌های مختلف نسل سوم RYZEN و مادربردهای MSI MEG X570 GODLIKE, MSI MEG X570 ACE, MSI MEG X570 UNIFY, and PRESTIGE X570 CREATION مورد آزمایش و سنجش قرار داده است.

رم‌ های جدید این کمپانی با زمان بندی 46-26-26-18 و ولتاژ پیش فرض 1.5 ولت همراه هستند. نکته دیگری که جای اشاره دارد مربوط به فعال بودن گزینه اورکلاک مادربردهای شرکت MSI برای تست گرفتن کارایی این رم‌ها است.

کمپانی کورسیر برای دفع حرارت نیز فن‌هایی را بر روی ماژول‌‌های رم در نظر گرفته است که به صورت مستقیم باعث جریان هوا بر روی حافظه‌ها خواهند شد.

 

منبع: guru3d

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *