سخت‌افزار

آیا شایعه استفاده از درگاه USB-C در آیپدهای جدید کمپانی اپل سرانجام تائید شده است؟

ipad-pro-2018-render

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات ایجاد شده در ساختار نسخه 2018 دستگاه‌های iPad Pro، استفاده از درگاه استاندارد و بسیار معمول USB-C به جای پورت اختصاصی لایتنینگ می‌باشد. این مهم در حالت کلی حرکتی انقلابی در حوزه دستگاه‌های تولیدی توسط کمپانی تریلیون دلاری جهان به شمار می‌رود، زیرا کمپانی اپل از لحظه تأسیس تاکنون متکی بر درگاه‌های اختصاصی خود بوده و علاقه آن‌چنان فراوانی را به همگام شدن با دیگر استانداردهای روز دنیا از خود نشان نداده است، حال عرضه اخبار جدید حکایت از آن دارند که موضوع فوق در حد شایعه نبوده و کمپانی اپل حقیقتاً به دنبال استفاده از درگاه USB-C در طراحی محصول iPad Pro خود می‌باشد.

به لطف تصاویر منتشر شده از پوشش تولیدی کمپانی Olixar توسط رسانه MobileFun.co.uk، به نظر می‌رسد که وجود درگاه یو‌اس‌بی نوع سی در طراحی آیپدهای جدید کمپانی اپل به‌نوعی تائید شده به شمار رفته و تمامی شایعات پیشین جامه حقیقت به خود پوشیده‌اند. ذکر این نکته نیز ضروری است که کمپانی مذکور پیشتر رندرهایی از دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل iOS را نیز منتشر کرده بود که گذر زمان در آینده‌ای نزدیک از صحیح بودن آن‌ها پرده برداشت.

تغییر درگاه اختصاصی اپل و حرکت به سمت استفاده از پورت استاندارد USB-C اقدامی کاملاً عجیب و در عین حال قابل ستایش از جانب کمپانی مذکور به شمار می‌رود، اگرچه برخی از کاربران بر این گمان می‌باشند که استفاده از پورت مذکور بستر اتصال دستگاه‌های آیپد به نمایشگرهای خارجی پر وضوح را در عین شارژ دستگاه به ارمغان می‌آورد (همانند آنچه که اکنون در مک‌بوک پروهای جدید کمپانی اپل شاهم آن می‌باشیم).

درگاه USB-C

البته که امکان عدم صحت این خبر، حتی با وجود مدارک مستحکم موجود نیز همچنان به عنوان یک گزینه مطرح می‌باشد، اما تمامی جزئیات رسمی پیرامون این موضوع فردا در طی مراسم رسمی کمپانی اپل در برابر دید جهان قرار می‌گیرند.

منبع: Ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید