سخت‌افزار

مایکروسافت در حال کار بر روی کنترلرهای ایکس‌باکس برای گوشی‌های موبایل

موبایل

چند روز پیش مایکروسافت از Project xCloud خود رونمایی کرد، پروژه مذکور در واقع تلاش این کمپانی برای ارائه یک سرویس استریمینگ بازی‌های ویدیویی به حساب می‌آید. مایکروسافت با این نظریه وارد عمل شده که از آنجایی که تمامی پردازش‌ها و کارهای پیچیده در بازی‌ها به صورت ریموت بر روی سرورها انجام می‌گیرند، بنابراین از نظر فنی تمام بازی‌ها را می‌توان بر روی هر نوع دستگاهی به انجام رساند که شامل گوشی‌های هوشمند نیز می‌شود.

اگرچه بازی‌های موبایل به طور کلی از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و انجام برخی از عناوین در صورت استفاده از یک کنترلر یا ورودی فیزیکی مانند صفحه کلید، ماوس و یا گیم‌پد برای کاربر به مراتب لذت بخش‌تر خواهد بود. مایکروسافت از این موضوع باخبر بوده و براساس گزارش جدیدی که توسط وب‌سایت معتبر ویندوز سنترال منتشر شده است، این کمپانی در حال کار بر روی نمونه‌های اولیه از کنترلرهای ایکس‌باکس می‌باشد تا بر روی دستگاه‌های موبایل شامل گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها مورد استفاده قرار بگیرند.

اگر به خاطر داشته باشید مدتی پیش یک سند تحقیقاتی منتشر شده بود که در آن تلاش مایکروسافت برای طراحی یک کنترلر موبایل را نشان می‌داد. در واقع این کمپانی حتی نمونه‌هایی از طرح‌های اولیه خود را به صورت سه بعدی چاپ کرده بود. باتوجه به گفته‌های ویندوز سنترال، مایکروسافت کارهای تحقیق و توسعه مربوط به کنترلر‌های موبایل خود را در سال 2014 آغاز نمود و از آنجایی که کنسول‌های بازی نظیر نینتندو سوییچ به محبوبیت فراوانی رسیده‌اند، این کمپانی بیش از پیش ترغیب شده تا چنین کنترلرهایی را به تولید برساند.

البته باید این موضوع را مورد توجه قرار داد که کمپانی‌های بزرگی مانند مایکروسافت به طور مستمر ایده‌های مختلفی را بررسی می‌کنند و اینکه نتایج نهایی آنها را به صورت یک محصول در بازار شاهد باشیم به هیچ عنوان قطعی نخواهد بود. به هر حال اگر به دنبال خرید یک کنترلر موبایل هستید در حال حاضر گزینه‌های بسیار متنوعی در اختیارتان قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *