سخت‌افزار, کنسول‌های بازی

وسترن دیجیتال SSD یک ترابایتی مخصوص کنسول Xbox One را عرضه می‌کند

وسترن دیجیتال SSD یک ترابایتی مخصوص کنسول Xbox One را عرضه می‌کند

مایکروسافت در حال حاضر کنسول بازی ایکس‌باکس وان خود را با هارد داخلی حداکثر 1 ترابایتی به فروش می‌رساند. اما برای آن دسته از گیمرهایی که به فضای ذخیره‌سازی بیشتری برای بازی‌های دیجیتالی خود نیاز دارند، کمپانی وسترن دیجیتال اس‌اس‌دی Gaming Drive Accelerated مخصوص این کنسول بازی را در دو ظرفیت 500 و 1024 گیگابایتی عرضه می‌کند.

این SSD با دو کنسول بازی ایکس‌باکس وان اس و ایکس‌باکس وان ایکس سازگاری داشته و مدل 1 ترابایتی آن قابلیت ذخیره‌سازی حداکثر 25 بازی دیجیتالی با حجم متوسط را به کاربر می‌دهد. هر دو اس‌اس‌دی ارایه شده توسط وسترن دیجیتال با استفاده از رابط USB 3.0 به کنسول متصل می‌شوند.

به ادعای Western Digital، این اس‌اس‌دی‌ها در تست‌های داخلی به حاکثر سرعت خواندن 400 مگابایت بر ثانیه دست پیدا کردند و بدین ترتیب SSD مخصوص کنسول Xbox One این کمپانی می‌تواند تا 50 درصد سرعت فراخوانی بازی‌ها را افزایش دهد. این‌که این 50 درصد افزایش نسبت به چه حالتی در نظر گرفته شده مشخص نیست اما به احتمال زیاد وسترن دیجیتال این آمار را نسبت به عملکرد اس‌اس‌دی قبلی خود اعلام کرده است.

وسترن دیجیتال SSD یک ترابایتی مخصوص کنسول Xbox One را عرضه می‌کند

SSD جدید وسترن دیجیتال در سری Gaming Drive Accelerated از ابعاد 4 در 1.3 در 5 اینچی و وزن تقریبا 109 گرمی بهره برده و به لطف بامپرهای لاستیکی اطراف، مقاومت نسبتا مناسبی را در برای سایش و ضربات از خود نشان خواهد داد. وسترن دیجیتال این اس‌اس‌دی را با گارانتی سه ساله عرضه نموده و قطعا به عنوان یک کتابخانه همیشه در دسترس از بازی‌ها مورد استقبال گیمرها قرار خواهد گرفت.

کاربران علاقه‌مند می‌توانند دو ظرفیت 500 و 1024 گیگابایتی SSD مخصوص کنسول Xbox One را از وب‌سایت رسمی کمپانی وسترن دیجیتال خریداری نمایند. این درایوها به ترتیب با قیمت 120 و 220 دلاری عرضه شده‌ و فعلا در بازار ایالات متحده در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند.

منبع: tomshardware

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید