سخت‌افزار

هارد دیسک 10 ترابایتی Ultrastar DC HC330 وسترن دیجیتال معرفی شد

هارد دیسک 10 ترابایتی Ultrastar DC HC330 وسترن دیجیتال معرفی شد

در حالی که هارد دیسک‌های مبتنی بر گاز هلیوم ظرفیت ذخیره‌سازی را به طور محسوسی افزایش داده‌اند اما هنوز هم هارد دیسک‌های مبتنی بر هوا نیز به دنبال رفع نیازمندی صنایع مختلف برای دسترسی به ظرفیت ذخیره‌سازی بالا به همراه عملکردی عالی هستند. تیم تحقیق و توسعه کمپانی وسترن دیجیتال، به‌عنوان یکی از شناخته شده‌ترین تولیدکنندگان انواع تجهیزات ذخیره‌سازی در جهان مرزهای موجود در دنیای هارد دیسک‌ها را جابجا نموده و امروز از هارد دیسک 10 ترابایتی Ultrastar DC HC330 خود رونمایی کرد.

این هارد دیسک جدید که در خانواده DC HC300 وسترن دیجیتال عرضه خواهد شد مانند تمام محصولات دیگر این سری از بلوغ و عملکرد ثابت شده‌ای برخوردار بوده و به لطف ظرفیت فوق‌العاده 10 ترابایتی می‌تواند به خوبی با نمونه‌های مبتنی بر گاز هلیوم نیز رقابت کند. وسترن دیجیتال در این هارد دیسک از تعداد کمتری صفحه و هد استفاده نموده و به همین دلیل ارزش خرید حتی بالاتری را نیز ارایه می‌دهد.

هارد دیسک 10 ترابایتی Ultrastar DC HC330 وسترن دیجیتال معرفی شد

هارد دیسک Ultrastar DC HC330 وسترن دیجیتال نسبت به هارد دیسک هلیومی Ultrastar DC HC510 همین کمپانی عملکردی در حد 40 درصد بالاتر را در دسترسی‌های سطحی و همچنین سرعت نوشتن تصادفی برای بلوک‌های اطلاعاتی کوچک ارایه می‌دهد. این بهبود در عملکرد از طریق قابلیت Media Cache Plus میسر شده است، قابلیتی که پیش‌تر در مدل‌های SAS هارد دیسک Ultrastar DC HC510 ارایه شده بود اما حالا دیگر در تمامی محصولات خانواده Ultrastar DC HC300 به‌کار گرفته می‌شود.

بهبود عملکرد در هارد دیسک جدید Western Digital به همراه پیشرفت‌های صورت گرفته در به‌کار گیری دیسک‌ها باعث شده تا این کمپانی بتواند هارد دیسک 10 ترابایتی متشکل از 6 دیسک را با سرعت بالاتری نسبت به نمونه‌های مشابه بازار با 7 دیسک ارایه دهد. هارد دیسک Ultrastar DC HC330 از نرخ MTBF تقریبی 2 میلیون‌ساعت و همچنین تبادل اطلاعات تا حداکثر 550 ترابایت در سال بهره برده و به همراه 5 سال گارانتی عرضه می‌شود.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *