سایر گجت‌ها

یک آیکون در iOS صفحه نمایش بدون حاشیه و قابلیت Face ID آیپد جدید را لو داد

ipad-pro-icon

تا به این لحظه براساس شایعات منتشر شده به نظر می‌رسد یکی از اتفاقات رویداد که در تاریخ 30 اکتبر برگزار خواهد شد، معرفی یک آیپد پرو جدید می‌باشد. این آیپد جدید از صفحه نمایش لبه به لبه یا بدون حاشیه و همچنین قابلیت تشخیص چهره Face ID برخوردار خواهد بود. این موضوع توسط یکی از کاربران فعال وب‌سایت معتبر 9to5Mac نیز به نوعی ثابت شده است.

این کاربر مدرک جالبی را برای این ادعای خود ارائه داده است؛ در واقع وی یک آیکون را در تبلت آیپد کشف نموده که نمای کلی یک تبلت آیپد را نشان می‌دهد. نکته قابل توجه در خصوص این تبلت عدم وجود دکمه هوم و هرگونه حاشیه یا ناچ در اطراف صفحه نمایش می‌باشد. این ویژگی‌ها با شایعات قبلی که پیرامون آیپد جدید اپل منتشر شده بودند کاملا تطابق دارد.

البته بدون شک وجود یا عدم وجود قابلیت Face ID در تبلت جدید اپل را نمی‌توان از روی یک آیکون ساده تشخیص داد اما از آنجایی که این تبلت فرضی از دکمه هوم فیزیکی برخوردار نیست، طبیعتا قابلیت Touch ID که همان حسگر اثرانگشت می‌باشد نیز حضور نخواهد داشت. البته مگر اینکه اپل بخواهد این حسگر را به قسمت پشتی آیپد جدیدش منتقل کند که بعید به نظر می‌رسد.

تبلت iPad Pro جدید اپل بسیاری از کاربران را هیجان زده کرده است چرا که براساس اطلاعات منتشر شده این تبلت صرفا چند بهبود کوچک را شامل نشده و ظاهرا در زمینه طراحی اتفافات مهمی را شاهد خواهیم بود؛ اتفاقی که مدت‌هاست انتظارش را داریم. در تصاویر رندر شده می‌توان لبه‌های تخت تبلت را به جای لبه‌های زاویه‌دار و گرد که در آیپدهای فعلی مورد استفاده قرار می‌گیرند، مشاهده کرد.

همچنین براساس اطلاعاتی که اخیرا منتشر شده انتظار می‌رود اپل فیش USB-C را جایگزین نماید. البته برای کاربران اپل این موضوع اتفاق خاصی محسوب نمی‌شود چرا که لوازم جانبی این کمپانی از چند سال پیش تا این لحظه به صورت انحصاری تولید می‌شوند و کاربران در صورت نیاز می‌توانند آن را تهیه کنند.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید