سخت‌افزار

اینتل تجارت کارت‌های پردازشی‌ را کنار می‌گذارد

کارت‌های پردازشی‌

براساس گزارشی جدید، کمپانی اینتل قصد دارد توسعه بیشتر کارت‌های پردازشی خود را متوقف کند. این دستگاه در واقع ابعادی برابر با یک کارت اعتباری داشته و از اجزای اصلی که پایه و اساس یک کامپیوتر شخصی را تشکیل می‌دهند برخوردار می‌باشد.

این اجزا شامل یک پردازنده، حافظه رم، فضای ذخیره سازی، مودم بی‌سیم و موارد دیگر می شود. اینتل نخستین بار کارت پردازشی خود را در جریان نمایشگاه CES 2017 در معرض نمایش گذاشت و حالا به نظر می‌رسد که این غول فناوری دیگر تمایلی به توسعه بیشتر و تولید این محصولات نداشته باشد.

ایده کلی پشت کارت‌های پردازشی در واقع این بود که کمپانی‌های دیگر این قابلیت را داشته باشند تا محصولاتی مانند استیشن داک‌ها و موارد مشابه آن را تولید نموده و کاربر پس از خرید این محصولات قادر باشد به راحتی مشخصات آنها را ارتقا دهد. بدین ترتیب همزمان با ارائه مدل‌های جدید از کارت‌های پردازشی توسط اینتل، کاربران این دسته از محصولات نیز می‌توانستند از عملکرد بهتر و بهبود یافته بهره‌مند شوند.

در واقع با این رویکرد فرآیند ارتقا دادن مشخصات این دسته از محصولات به سادگی خارج کردن کارت قدیمی و تعویض آن با یک نمونه جدید و پیشرفته‌تر بود. براساس گزارش وب‌سایت معتبر تامز هاردور، کمپانی اینتل دیگر علاقه‌ای به تولید مدل های جدید از کارت‌های پردازشی خود نبوده و این پروژه پس از تنها یک نسل از نسل هفتم پردازنده‌های اینتل به طور کامل متوقف خواهد شد. اینتل حتی کارت‌های پردازشی‌اش را با پردازنده‌های بهبود یافته نیز بروزرسانی نکرد.

یکی از سخنگویان اینتل در این خصوص گفته است:

ما همچنان معتقدیم که دستگاه‌های پردازشی ماژولار یک بازار بسیار خوب است که در آن فرصت‌های نوآوری بسیاری وجود دارند. در رویکرد جدیدمان تصمیم گرفتیم تا توسعه و تولید کارت‌های پردازشی خود را کنار بگذاریم اما موجودی فعلی این نوع از دستگاه‌ها تا پایان سال میلادی جاری به فروش خواهد رسید.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *