سخت‌افزار

فرآیند ارسال پردازشگر Agilex FPGA کمپانی اینتل به مشتریان آغاز شد

فرآیند ارسال پردازشگر Agilex FPGA کمپانی اینتل به مشتریان آغاز شد

کمپانی اینتل در جدیدترین بیانیه منتشره از جانب خود از ارسال زود هنگام و پیش از موعد اولین پردازشگر Agilex FPGA بر پایه فناوری ساخت 10 نانومتر به مشتریان عضو برنامه خود پرده برداشت. از جمله اعضاء برنامه دسترسی زود هنگام به محصول جدید و تازه‌نفس فوق می‌توان به کمپانی‌هایی از جمله Colorado Engineering، Mantaro Networks، Silicom و مایکروسافت اشاره کرد. هدف از تهیه و خرید پردازشگر Agilex FPGA کمپانی اینتل توسط شرکت‌های اشاره شده، استفاده از آن برای توسعه راهکارهای نوین در حوزه‌هایی نظیر شبکه، اینترنت همراه 5G و تحلیل و بررسی شتاب یافته داده عنوان شده است. آقای Dan McNamara، دستیار ارشد مدیریت کمپانی اینتل در این باره گفته است:

“خانواده محصولات Agilex FPGA اینتل از مزیت‌های برتری این کمپانی در حوزه فناوری از جمله معماری، بسته‌بندی، تکنولوژی فرآیند، ابزارهای توسعه و صرفه‌جویی در میزان انرژی مصرفی به لطف فناوری eASIC بهره می‌برند. دارایی‌های منحصر به فرد نامبرده در فراهم آوردن سطوح جدید در زمینه محاسبات ناهمگون، تعبیه‌سازی سیستمی و اتصالات پردازنده تأثیرگذار می‌باشند. محصول فوق در نوع خود اولین پردازشگر FPGA معرفی شده از جانب کمپانی اینتل بر پایه فناوری ساخت 10 نانومتر با قابلیت پشتیبانی از فناوری‌های ویژه‌ای همچون حافظه کش منسجم و قابلیت اتصال با تأخیر زمانی کم به پردازشگرهای Xeon با استفاده از فناوری Compute Express Link به شمار می‌رود.”

از جمله برخی از نقاط قوت طراحی و توسعه پردازشگر Agilex FPGA کمپانی اینتل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نسل دوم معماری HyperFlex: بهبود 40 درصدی در کارایی نهایی و یا کاهش 40 درصدی میزان انرژی مصرفی در مقایسه با پردازشگرهای Stratix 10.
  • نوآوری DSP: تنها پردازشگر FPGA موجود با قابلیت پشتیبانی از بستر BFLOAT 16، با برخورداری از 40 ترافلاپ کارایی بیشتر در حوزه پردازش سیگنال‌های دیجیتال.
  • بستر حافظه پیشرفته: پشتیبانی از حافظه‌های DDR4 و دیگر فناوری‌های فعلی و نسل آینده نظیر DDR5، HBM و Optane DC.

منبع: TechPowerUP

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *