سخت‌افزار

کمپانی اپل به دنبال جمع‌آوری پیشینه پزشکی بیماران در آیفون‌های آن‌ها است!

apple_logo

یکی از اهداف ابتکارات بهداشتی کمپانی اپل فراهم آوردن تمامی داده‌های پزشکی و پرستاری بیماران در یک مکان ثابت و منحصر به فرد می‌باشد تا علاوه بر امکان انتقال سریع و پر راندمان آن‌ها، دسترسی فرد دکتر به تمامی داده‌های تاکنون جمع‌آوری شده، از جمله اطلاعات دریافتی از سنجه‌های زیستی دستگاه‌های پوشیدنی نظیر اپل واچ به‌صورت یکجا برقرار باشد. این مهم علاوه بر مزیت‌های بسیار چشمگیر خود، بدون شک در زمینه کسب چشم‌اندازی بهتر از وضعیت سلامتی افراد و بهبود نتیجه‌گیری نهایی در خصوص تجویز داروها و رویه‌های درمانی بسیار تأثیرگذار می‌باشد.

اکنون بر طبق گزارشی منتشر شده از جانب رسانه وال استریت ژورنال، به نظر می‌رسد که کمپانی اپل در حال مکاتبه با وزارت امور خارجه کشور ایالات متحده آمریکا جهت انتقال مؤثر سابقه پزشکی جانبازان آمریکایی به دستگاه آیفون آن‌ها می‌باشد. این مهم در حالت کلی ایده کمپانی اپل مبنی بر جمع‌آوری داده‌های پزشکی افراد در مکانی ثابت و آنچه که در پاراگراف قبل توضیح داده شد را امکان‌پذیر می‌نماید.

اگرچه نیت کمپانی اپل از ارائه طرح فوق و تلاش برای تحقق آن بسیار قابل ستایش به شمار می‌رود، اما یکی از اصلی‌ترین موانع سد راه به وقوع پیوستن این‌چنین موارد، زیرساخت‌های امنیتی و حریم خصوصی موجود و مورد نیاز است که نیازمند توجه فراوانی از جانب توسعه دهندگان بوده و باید سطح ویژه‌ای از استانداردهای به‌خصوص را پاس بدارند. البته با عنایت به استفاده از ویژگی پیشینه سلامتی بیماران، انتظار می‌رود که اطلاعات به حالت رمز درآمده و در حالت عادی توسط افراد بدون مجوزهای لازمه قابل مشاهده نباشند که این خود در زمینه راحتی خیال بسیار تأثیرگذار می‌باشد.

البته که کمپانی اپل چالش‌های بسیار فراوانی را با وزارت امور خارجی جهت دستیابی به این موضوع باید به انجام رساند، بنابراین به وقوع پیوستن این مهم همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار داشته و زمان تعیین‌کننده آن می‌باشد.

منبع: Ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید