سخت‌افزار

نسخه 2018 آیپد Pro کمپانی اپل با نسل گذشته قلم‌های هوشمند خود سازگار نیست!

ipad-pro-2018-render

آیا به دنبال این هستید که بدانید آیا قلم اپل (Apple Pencil) قدیمی شما با آیپد Pro جدید و تازه‌نفس کمپانی اپل سازگاری داشته و می‌توانید به استفاده مجدد از آن اقدام نمایید؟ در پاسخ باید گفت که خیر، این مهم در حالت کلی امکان‌پذیر نبوده و به‌منظور استفاده از قابلیت فوق باید قلم Stylus جدیدی را نیز تهیه نمایید، زیرا اولین نسل عرضه شده از قلم‌های اپل با آیپدهای نسل فعلی سازگاری نداشته و نمی‌توانند توسط یکدیگر مورد استفاده قرار گیرند.

آیپد Pro جدید پرده برداری شده در طی مراسم معارفه محصولات تازه‌نفس در حالت کلی اولین تبلت عرضه شده از جانب کمپانی اپل به شمار می‌رود که درگاه استاندارد USB-C را جایگزین نمونه سنتی و اختصاصی آن یعنی پورت لایتنینگ کرده است. بر همین اساس از آنجایی که نسل قدیمی قلم اپل پورت مذکور را در ساختار خود جای داده و به تأمین مجدد انرژی خود از طریق آن اقدام می‌نماید، لذا امکان شارژ دوباره آن با عنایت به استفاده از درگاه USB-C اکنون میسر نمی‌باشد.

آیپد Pro جدید کمپانی اپل اکنون می‌تواند قلم‌های Stylus جدید را به‌صورت بیسیم شارژ نماید. آهن‌رباهای به‌کار رفته در ساختار قلم مذکور قابلیت اتصال و نگهداری آن به بخشی از تبلت که میزبان صفحات شارژ بیسیم می‌باشند را فراهم می‌آورند. عدم استفاده از نسل پیشین قلم اپل با آیپد جدید کمپانی اپل به‌صورت دو طرفه بوده و امکان استفاده از قلم‌های نسل فعلی با آیپدهای قدیمی نیز امکان‌پذیر نمی‌باشد.

قلم اپل

قلم جدید و تازه‌نفس (Apple Pencil) کمپانی اپل هم‌اکنون از قیمتی معادل 129 دلار برخوردار بوده و تهیه و خرید آن به عنوان محصولی جداگانه در کنار آیپد Pro ضروری به شمار می‌رود؛ لذا توجه به این موضوع جهت برنامه‌ریزی میزان هزینه‌های جاری و تهیه و خرید هر دو محصول مطابق با بودجه در دسترس امری حیاتی به شمار می‌رود. در انتها باید اشاره کرد که نسل فعلی قلم‌های اپل در مقایسه با جایگزین پیشین خود 30 دلار گران‌تر می‌باشند.

منبع: Ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید