سخت‌افزار

قابلیت ثبت نوار قلب توسط نسخه چهارم ساعت هوشمند اپل سرانجام ممکن شد

apple-watch-series-4-design

بدون شک یکی از خلاقانه‌ترین قابلیت‌های نسخه چهارم ساعت هوشمند کمپانی اپل دریافت سیگنال الکتروکاردیوگرام یا به اختصاص ECG (نوار قلب) به‌صورت مستقیم از مچ دست فرد پوشنده می‌باشد. کمپانی اپل در ابتدای معرفی ویژگی فوق اظهار داشته بود که امکان استفاده از آن در ابتدا فقط در کشور ایالات متحده آمریکا امکان‌پذیر بوده و علاوه بر آن در هنگام عرضه اولیه ساعت هوشمند نیز قابل دسترس نمی‌باشد. اکنون چندین هفته پس از عرضه ساعت هوشمند اپل واچ 4، قابلیت استفاده از ثبت نوار قلب سرانجام میسر شده است.

کمپانی اپل در تازه‌ترین اقدام خود سیستم‌عامل watchOS 5.1 را عرضه کرده است. به‌روزرسانی منتشر شده برای پلتفرم مذکور سرانجام قابلیت استفاده از الکتروکاردیوگرام را برای کاربران ممکن ساخته است. محصول اپل واچ 4 در نوع خود اولین ساعت هوشمندی به شمار می‌رود که امکان ثبت نوار قلب به‌صورت مستقیم از مچ دست فرد پوشنده را ممکن ساخته است. علاوه بر آن ویژگی مذکور توسط آژانس فدرال FDA ایالات متحده آمریکا نیز تائید شده می‌باشد.

کاربران به‌منظور استفاده از قابلیت اشاره شده باید انگشت خود را به مدت 30 ثانیه بر روی تاج دیجیتالی تعبیه شده در ساختار ساعت قرار دهند. پس از آن اپلیکیشن مربوطه داده‌های مناسب را دریافت و با تجزیه و تحلیل آن‌ها، اطلاعات استخراج شده را در اختیار فرد پوشنده قرار می‌دهد. علاوه بر آن نرم‌افزار به‌صورت کاملاً خودکار ریتم قلبی فرد را نیز خوانده و در صورت تشخیص ناهنجاری‌های مختلف (تاکی کاردی، برادی کاردی و …)، آن‌ها را به اطلاع کاربر می‌رساند.

قابلیت ثبت نوار قلب ساعت هوشمند اپل واچ 4

تمامی اطلاعات خوانده شده به‌منظور سهولت در اشتراک آن‌ها با متخصصان پزشکی (در صورت نیاز) در اپلیکیشن Apple Health ذخیره‌سازی می‌گردند. همان‌طور که پیشتر نیز اشاره شد، قابلیت ثبت نوار قلب نسخه چهارم ساعت هوشمند کمپانی اپل تنها برای کاربران ایالات متحده آمریکا قابل استفاده بوده و تاریخ دقیق گسترش آن به دیگر کشورهای موجود هنوز مشخص نمی‌باشد.

منبع: Ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید