سخت‌افزار

پل ارتباطی NVLINK تحت برند ROG کمپانی ایسوس عرضه شد

ایسوس NVLINK

با عرضه کارت گرافیک تازه‌نفس RTX 2080، فناوری NVLINK نیز به معرض نمایش گذاشته و مورد معرفی قرار گرفت. NVLINK در حالت کلی جایگزینی برای پل‌های اتصالی SLI به شمار رفته و نیاز به تهیه و خرید دستگاه‌های جدید جهت بهره جستن از قابلیت‌های به ارمغان آورده شده توسط فناوری مذکور ضروری به شمار می‌رود، آیتمی که اکنون به تجارتی پر منفعت و سودآور برای کمپانی همیشه حریص انویدیا مبدل شده است، زیرا اتصالات NVLINK اکنون با قیمتی بیش از 79 دلار در حال فروش می‌باشند، در حالی که پل‌های اتصالی SLI از قیمت معادل 5 دلار برخوردار بوده‌اند.

کمپانی‌های مشابه انویدیا در زمینه ورود سریع به تجارت‌های پرسود از تعداد کمی برخوردار نبوده و جایگاه نخست در این زمینه از آن کمپانی ایسوس شده است. کمپانی ایسوس در جدیدترین اقدام خود از پل اتصالی NVLINK با پشتیبانی از ویژگی‌هایی نظیر سیستم نورپردازی RGB پرده برداشته است. طراحی پل ارتباطی فوق مطابق با برند گیمینگ کمپانی ایسوس انجام پذیرفته و لوگوی تقریباً بزرگ ROG در قسمت فوقانی آن نیز به‌خوبی گویای این امر می‌باشد. استفاده از این دسته وسایل به دلیل ظاهر خود با سخت‌افزارهای ساخت دیگر کمپانی‌های موجود (نظیر ام‌اس‌آی) ترکیب جالبی را به وجود نیاورده و زیبایی خیره‌کننده آن‌ها هنگامی نمایان می‌شود که همراه با محصولات برند همسان به کار گرفته شوند، بنابراین استفاده از کارت‌های گرافیک گیمینگ تحت برند STRIX یا ROG کمپانی ایسوس همراه با پل ارتباطی فوق بسیار پیشنهاد شده است. تغییر نوع نورپردازی سیستم RGB با استفاده از نرم‌افزار Aura SYNC نیز امکان‌پذیر می‌باشد.

پل ارتباطی NVLINK کمپانی ایسوس پل ارتباطی NVLINK کمپانی ایسوس پل ارتباطی NVLINK کمپانی ایسوس

قیمت تمام شده پل ارتباطی NNVLINK کمپانی ایسوس هنوز به‌صورت دقیق مشخص نیست، اما انتظار می‌رود که قیمتی معادل 89 دلار برخوردار باشد. این مهم اگرچه در مقایسه با محصول اول شخص و غیرسفارشی کمپانی انویدیا آن‌چنان از قیمت بیشتری برخوردار نیست، اما همچنان در زمره محصولات بسیار گران قیمت طبقه‌بندی می‌شود، زیرا با استفاده از برچسب قیمتی 89 دلار می‌توان محصولات بسیار کاربردی‌تر دیگری را خریدار کرد.

منبع: Guru3D

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید