سخت‌افزار

میکرون و سن‌دیسک MicroSD یک ترابایتی خود را معرفی کردند

MicroSD

آیا تاکنون فضای ذخیره‌سازی موجود در گوشی‌ هوشمندتان شما رو محدود کرده و آرزو کرده باشید که کاش این دستگاه‌های پرکاربرد و فوق‌العاده از این نظر شباهت بیشتری به لپ‌تاپ‌ها داشتند؟ اگر فضای ذخیره‌سازی داخلی گوشی هوشمندی که تهیه کرده‌اید کافی نیست می‌توانید به راحتی با استفاده از کارت‌های حافظه از نوع MicroSD آن را افزایش دهید، البته به شرطی که گوشی شما از آنها پشتیبانی کند. اما تعداد کارت‌های حافظه‌ای که ظرفیت‌های بالای 256 گیگابایت را ارائه می‌دهند محدود می‌باشند.

اما خوشبختانه این روند رو به رشد بوده و دو کمپانی میکرون و سن دیسک در رویداد کنگره جهانی موبایل 2019 به طور رسمی از کارت‌های حافظه میکرو اس‌دی با ظرفیت قابل توجه 1 ترابایتی خود رونمایی کردند.

اگر پیگیر اخبار بوده باشید حتما می‌دانید که از زمانی که خبرهایی حاکی از تلاش سامسونگ برای تولید کارت‌های حافظه MicroSD با ظرفیت 512 ترابایتی منتشر شدند، مدت زیادی نمی‌گذرد. در واقع بسیاری از کاربران خوشحال بودند که گلکسی نوت 9 عملا 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی را در اختیارشان قرار خواهد داد که به صورت ترکیب 512 گیگابایت حافظه داخلی و 512 گیگابایت کارت حافظه ارائه می‌شود.

اما حالا سامسونگ یک نسخه از گلکسی اس10 پلاس خود مجهز به 1 ترابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی را معرفی کرده و این در حالیست که از زمان رونمایی گلکسی نوت 9 تنها چند ماه می‌گذرد.

به ادعای وسترن دیجیتال، کارت حافظه UHS-I microSDXC سن‌دیسک قادر است سرعت خواندن 160 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن 90 مگابایت بر ثانیه‌ای را ارائه دهد. کارت حافظه MicroSD میکرون نیز به ترتیب سرعت 100 و 95 مگابایت بر ثانیه را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. البته توجه داشته باشید که این کارت حافظه‌ها اصلا قرار نیست ارزان باشند.

در واقع سن‌دیسک قرار است کارت حافظه خود را از ماه آپریل با قیمت 450 دلاری عرضه کند و نسخه 512 گیگابایت نیز با قیمت 200 دلار در دسترس کاربران خواهد بود. متاسفانه میکرون هنوز اطلاعاتی را در خصوص قیمت کارت حافظه خود ارائه نداده است.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید